کد خبر: ۵۶۲۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴

ماجرای اعتقاد به بابا نوئل از کجا می‌آید؟

اعتقاد به بابا نوئل و گرفتن هدیه در شب کریسمس از گذشته‌های دور در بین کودکان وجود داشته و همواره منتظر یک جوراب پر از هدیه بوده‌اند، اما آیا این روش برای دادن هدیه به کودکان روش صحیحی است؟
آفتاب‌‌نیوز :
 بر اساس تحقیقات دانشگاه اکستر انگلستان نوجوانان و جوانان نیز با اینکه می‌دانند بابانوئل افسانه است، اما باز هم به بابانوئل و هدایای وی اعتقاد دارند و شاید علت این امر، اشتباه والدین در ترویج این مورد است.

محقق این تحقیق، کریس بویل، استاد روانشناسی دانشگاه اکستر در مورد اعتقاد به بابانوئل سوالاتی مطرح و حدود 1200 پاسخ از سراسر جهان دریافت کرد. نتایج نشان داد 34 درصد بزرگسالان به بابانوئل اعتقاد دارند و هنوز آرزو می‌کنند هدایایی از وی دریافت کنند. سن متوسط افرادی که بیشترین اعتقاد به بابانوئل را داشتند هم سن هشت سال بود.

البته این نتایج در انگلستان و اسکاتلند متفاوت و یکی از اختلاف‌ها مربوط به گروه سنی افراد معتقد به بابا نوئل بود و دیگری اختلاف مربوط به آموزش این افسانه از سوی والدین بود. نتایج نشان داد بیش از 65 درصد از بزرگسالان مانند کودکان این موضوع را با اینکه می‌دانند افسانه است باور دارند!

یک سوم از بزرگسالان اظهار کردند: در کودکی بعد از اینکه متوجه شدند این موضوع افسانه است بسیار ناراحت و 15 درصد این افراد از والدین خود به دلیل این دروغ خشمگین شدند.

در این میان، والدینی که حقیقت این افسانه را برای کودکان بازگو کرده بودند احساس بهتری داشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز،وی گفت: تحقیقات دوساله در این مورد نشان داد کودکان همواره بعد از درک حقیقت این موضوع از اینکه والدین در این مورد با آنان صادق نبوده‌اند ناراحت می‌شدند.

هرچند هدف والدین خوشحال کردن کودکان بوده، اما عدم صداقت با آنان موجب ناامیدی کودکان بعد از درک حقیقت شده بود. البته درک حقیقت این افسانه برای برخی از کودکان تیزهوش بسیار ساده است و به راحتی بابانوئل، سورتمه و هدایای وی را دروغ می‌دانند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین