کد خبر: ۵۶۲۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰

در فصل سرد این‌گونه از موهای خود مراقبت کنید!

برای این که از آسیب به موهایتان در فصلی چون زمستان در امان باشید، عاداتی که در ادامه بدان اشاره کرده‌ایم را ترک کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
حتماً می‌دانید که هوای سرد و خشک زمستان دشمن سرسخت پوست شماست. باید بگوییم که این هوا نه تنها به پوست، بلکه به موی شما نیز آسیب می‌رساند.

همان‌طور که دمای کم هوا منجر به خشکی پوست شما می‌شود، می‌تواند رطوبت موهای شما را نیز از بین ببرد و موجب شکستگی آن شود اما جدا از آن عاداتی است که می‌تواند این آسیب را بیشتر کند.

برای این که از آسیب به موهایتان در فصلی چون زمستان در امان باشید، عاداتی که در ادامه بدان اشاره کرده‌ایم را ترک کنید.

بیرون رفتن با موهای خیس

حتماً این جمله را قبلاً شنیده‌اید: «با موهای خیس بیرون نرو، سرما می‌خوری». بیرون رفتن با موهای خیس نه تنها ممکن است که موجب سرماخوردگی شود، بلکه می‌تواند به موهای شما نیز آسیب برساند.

اگر شما با موهای خیس به بیرون بروید، دمای پایین هوا موجب یخ زدن آب روی موهای شما می‌شود. زمانی که آب تبدیل به یخ می‌شود، حجم بیشتری پیدا می‌کند که همین امر موجب شکستگی موهای شما می‌شود. بنابراین این بار که می‌خواستید با موهای خیس به بیرون روید، اگر به فکر سرماخوردگی خود نیستید، به فکر شکستگی موهایتان باشید.

هر نوع مویی نیاز به رسیدگی دارد. حتی اگر شما موهای نرمی دارید، در روزهای سرد سال باز هم باید از ماسک، نرم کننده یا تقویت کننده‌های مو استفاده کنید. در واقع این محصولات موهای شما را از آسیب در روزهای سرد سال در امان نگه می‌دارند.

شما حتی می‌توانید از روغن‌های طبیعی مو استفاده کنید. این روغن‌ها موهای شما را هیدراته می‌کنند و مانعی می‌سازند تا خشکی هوای سرد به موهایتان آسیب نزند.

شستن مو با آب داغ

آب داغ نه تنها به پوست بدن، بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند. شستن موها با آب داغ موجب خشکی مو و حتی پوست سر می‌شود.

نه تنها آب خیلی داغ، بلکه آب خیلی سرد هم می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و موجب دهیدراته شدن و به تبع شکستگی موهایتان شود. از این رو بهتر است که موهایتان را با آب گرم یا ولرم بشویید.

اگر شما با موهای خیس به بیرون بروید، دمای پایین هوا موجب یخ زدن آب روی موهای شما می‌شود. زمانی که آب تبدیل به یخ می‌شود، حجم بیشتری پیدا می‌کند که همین امر موجب شکستگی موهای شما می‌شود. بنابراین این بار که می‌خواستید با موهای خیس به بیرون روید، اگر به فکر سرماخوردگی خود نیستید، به فکر شکستگی موهایتان باشید

شستن بیش از حد موها

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که موهایتان را چند بار شامپو می‌زنید و می‌شویید، باید بگوییم که این کار نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند.

در واقع شامپو زدن بیش از حد به غدد سباسه که وظیفه تولید روغن‌های پوست را دارند، آسیب می‌رساند و باعث فعالیت بیش از حد آن‌ها می‌شود. همین موجب می‌شود که پوست سر شما بیش از حد روغنی شود.

این که شما هر چند وقت یک بار سرتان را می‌شویید، بستگی به نوع موهایتان دارد. به عنوان مثال موهای فر، کوتیکول کمتری نسبت به موهای صاف دارند، از این رو حساس‌تر، خشک‌تر و آسیب پذیرترند.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر موهای صافی دارید، هر 2 یا 3 روز یک بار و اگر موهای فری دارید هر 4 تا 5 روز یک بار موهایتان را با شامپو بشویید.

استفاده زیاد از مواد حاوی الکل

اگر به دنبال ماده‌ای برای موهایتان می‌گردید، بهتر است از موادی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید. طبق تحقیقات، موادی که حاوی الکل هستند، مانند اسپری‌های مو، نرم کننده یا حالت دهنده‌های مو، گزینه‌های مناسبی برای موهای شما به خصوص در فصلی چون زمستان، نیستند. بنابراین بهتر است که این بار در خریدتان دقت بیشتری به خرج دهید.

پوشاندن سر به مدت زیاد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مجله ایده آل، اگر عادت دارید که سرتان را مدام بپوشانید، باید بگوییم که دارید با این کار به موهایتان آسیب می‌زنید. اگر موهای شما هر روز صبح تا شب پوشیده باشند، توان نفس کشیدن ندارند از این رو شکننده می‌شوند. بهتر است که در این شرایط از نرم کننده استفاده کنید و پس از به خانه رفتن، موهایتان را شانه کنید و باز بگذارید تا کمی نفس بکشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین