کد خبر: ۵۶۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

جشنواره گنجِ 30 ساله چیست؟

دبیر اجرایی جشنواره گنج سی ساله گفت: به جز همایش علمی سی‌امین سالِ تاسیس کرمان شناسی- که هفتم اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه شهید باهنر همراه با هفت پنل تخصصی برگزار خواهد شد- یک هفته تحت عنوان هفته کرمان شناسی، گنج 30 ساله با همکاری فرمانداران استان همراه با تجلیل از مفاخر علمی و فرهنگی شهرستان‌های استان و جشن ویژه‌ای که نشان‌دهنده فرهنگ، سنت‌ها، موسیقی، صنایع‌دستی و سایر ارزش‌های محلی است، در کرمان برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
"محمد صادق بصیری" -سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان- امروز 24 آذرماه در نخستین نشست ستاد برگزاری جشنواره گنج 30 ساله ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان و با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: مرکز کرمان شناسی در طول 30 سال گذشته خدمات ارزنده‌ای در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و انتشاراتی انجام داده که لازم است از بانیان و موثران این حرکت بزرگ تجلیل شود.

براساس این گزارش "محمدعلی گلاب‌زاده" مدیر مرکز کرمان شناسی نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه خدمات این مرکز گفت: "ترکان خاتون" 700 سال پیش سنگ بنای دانشگاه را در کرمان گذاشت وهمواره از مدیران دولتی که در جهت تقویت فرهنگ و هنر گام برداشته‌اند در تاریخ به نیکی یاد شده است.  

وی ادامه داد: در طول 30 سال گذشته به رغم تنگناهای مالی مرکز کرمان شناسی خدمات شایسته‌ای در زمینه‌هایی همچون چاپ و انتشار دهها عنوان کتاب، راه‌اندازی شاخه بنیاد ایرانشناسی و کمک به تاسیس دانشکده هنر و ساماندهی بهارستان هنرمندان و ده‌ها فعالیت دیگر قدمی هر چند کوتاه در جهت توسعه فرهنگ و تاریخ کرمان برداشته شده است. 

 حسین شهابی دبیر اجرایی جشنواره گنج سی ساله نیز در این نشست گفت: سی‌وسومین جلسه شورای عالی مرکز کرمان‌شناسی در تالار کنفرانس موسسه اطلاعات تهران به ریاست دکتر محمدجواد فدایی استاندار و رئیس شورایعالی مرکز کرمان‌شناسی، مدعوین و نیز اعضای شورا تشکیل شد و کلیات این جشنواره به تصویب رسید. 

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: این مراسم از اول تا هفتم اردیبهشت سال آینده خواهد بود و باتوجه به اهمیت مسئله گردشگری، قرار است با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده، نمایشگاه گردشگری استان کرمان نیز در شهر تهران برگزار شود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین