کد خبر: ۵۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

جلیقه زردهای ایتالیا تظاهرات کردند

هزاران تن از شهروندان ایتالیایی بعد از ظهر شنبه در اعتراض به محدودیت های جدید دولت برای پذیرش پناهجویان در رم پایتخت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این تظاهرات که شرکت کنندگان در آن به سبک معترضان فرانسوی، جلیقه ی زرد به تن داشتند با شعار «به خاطر حقوقت برخیز» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، ائتلاف متشکل از حقوقدانان و اتحادیه های دفاع از حقوق انسان در بیانیه ای اعلام کردند: در دو سال گذشته، کسانی مجرم شناخته شده اند که هزاران تن را در دریا نجات داده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز با حکمی که «متئو سالوینی» معاون نخست وزیر و وزیر کشور صادر کرده است، حمایت بشردوستانه لغو و موجب شده است که بسیاری از افراد به مهاجرت غیر قانونی روی آورند.

سالوینی پیشتر هشدار داده بود که افزون بر بستن بنادر ایتالیا بر روی پناهجویان، اجازه نخواهد داد حتی یک پناهجو از طریق هوایی از دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان وارد خاک این کشور شود.

یک شهروند ایتالیایی در این خصوص به فرانس پرس گفت: امروزه، اقدامات امنیتی که وزیر کشور از آن سخن می گوید تنها منجر می شود که تعداد افراد بدون مجوز برای اقامت افزایش یابد، ما به دنبال این هستیم که همه چیز به صورت قانونی انجام شود و همگان دارای منزل و کار شوند.

شهروند دیگر ایتالیایی از جزیره سیسیل هم در این باره افزود: دیوارها و موانع را برای ورود پناهجویان به ایتالیا افزایش داده اند و قوانین جدید در کشور منجر به افزایش تبعیض، درد و رنج و مشکلات بیشتر پناهجویان می شود.

اعتراض به برخورد دولت ایتالیا با پناهجویان چند روز پس از آن صورت می گیرد که سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود، این کشور را متهم به سرکوب پناهجویان و متقاضایان پناهندگی کرد.

این سازمان با اعتراض به لایحه امنیتی دولت ایتالیا، اعلام کرد: این لایحه حقوق پناهجویان و متقاضیان پناهندگی را نقض می کند و موجب افزایش شمار افرادی می شود که بطورغیر قانونی در این کشور زندگی می کنند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

پس از روی کار آمدن دولت ائتلافی پوپولیستی متشکل از حزب راست گرای افراطی 'اتحاد' و جنبش '5 ستاره'، خط مشی دولت ایتالیا در قبال پناهجویان تغییر کرده و نوعی جنگ تمام عیار علیه مهاجرت های غیرقانونی آغاز شد، اقدامی که منجر به ایجاد تنش با سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین