کد خبر: ۵۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

عربستان، تونس را خرید

نخست وزیر تونس اعلام کرد، عربستان متعهد شده کمک مالی به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار به تونس بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
یوسف الشاهد، نخست‌وزیر تونس بعد از بازگشت از عربستان به رسانه‌های محلی گفت: عربستان متعهد شده که ۸۳۰ میلیون دلار در قالب کمک مالی و سرمایه گذاری به تونس ارائه کند. کمک‌های مالی و سرمایه گذاری عربستان شامل ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از بودجه، ۲۳۰ میلیون دلار برای حمایت مالی از تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار در قالب سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،  وی گفت: رضا شلغوم، وزیر بازرگانی تونس سفری به عربستان برای بررسی حمایت مالی خواهد داشت.

نخست وزیر تونس روز پنجشنبه به عربستان سفر کرد. این سفر به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که حدود دو هفته پیش به تونس سفر کرده بود صورت گرفت.

سفر الشاهد به عربستان جنجال بزرگی را در میان تونسی‌ها ایجاد کرده است. مخالفان معتقدند که این سفر در چارچوپ درگیری میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر است.

برخی از فعالان نیز به الشاهد هشدار داده بودند که ممکن است مثل برخی مسولان سیاسی که به ریاض سفر کرده بودند بازداشت شوند. این فعالان تاکید کردند که ولیعهد عربستان در ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی دست دارد.

ولیعهد عربستان ۲۷ نوامبر به تونس سفر کرد سفر وی نیز جنجال بزرگی را در میان فعالان و احزاب تونسی ایجاد کرد. تونسی‌ها تظاهرات گسترده‌ای را در مخالفت با سفروی برگزار کردند.

دوشنبه الباجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس از پادشاه عربستان برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب که بهار ۲۰۱۹ در تونس برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد. این دعوت در جریان سفر خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس به عربستان صورت گرفت.

منبع: ابسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین