کد خبر: ۵۶۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

نام اعضای هیات مدیره ایران خودرو منتشر شد

شرکت ایران خودرو در پی نشست دیروز (یکشنبه) با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، نام 212 نفر از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره گروه های زیرمجموعه خود را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دیروز (یکشنبه) کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد هر 2 شرکت خودروسازی نام اعضای هیات مدیره شرکت‌های اقماری خود را از امروز (دوشنبه) در تارنماهای خود منتشر کنند.

عصر امروز ایران خودرو پیشگام شد و فهرست یاد شده را روی تارنمای خود بارگذاری کرد.

به نوشته این تارنما، این اقدام با هدف «شفافیت فعالیت های اقتصادی، آگاه سازی افکار عمومی و ارائه اطلاعات به مردم» صورت می گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره این اقدام تاکید کرد «رفع برخی ابهام ها و روشن سازی افکارعمومی درباره اطلاعات مربوط به اعضای هیات مدیره شرکت های تابع این گروه صنعتی می تواند گامی موثر در جلب اعتماد عمومی به خدمتگزاران بخش صنعت باشد».

در فهرستی که منتشر شده است نام 212 نفر به تفکیک سمت (مدیرعامل، عضو موظف یا غیرموظف هیات مدیره) دیده می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پس از نشست دیروز اعلام کرد: تعهدات انجام نشده 2 گروه سایپا و ایران‌ خودرو حدود 300هزار خودروست.

بهرام پارسایی گفت: مقرر شده است تحویل تعهدات معوق در اولویت خودروسازان قرار بگیرد و بر اساس قراردادهای منعقد نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه تاکید کرد خودروسازان به انجام تعهدات در قراردادها ملزمند.

«رضا رحمانی» گفت: در ماه‌های گذشته به دلیل کاهش تولید خودرو امکان کاهش پلکانی قیمت وجود نداشت اما با توجه به افزایش تولید انتظار داریم به تعهدات عمل شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اختلاف قیمت خودرو بین بازار آزاد و فروش کارخانه مصوب شده تا در حاشیه بازار، محصولات خودروسازان عرضه و به تدریج قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ به اینگونه که در هر نوبت عرضه خودور 5 درصد زیر قیمت قبلی محصولات ارائه شود تا جایی که قیمت‌ بازار و کارخانه به نقطه تعادل و قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین