کد خبر: ۵۶۳۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
روایت یک نماینده مجلس از ادامه تخلف در آلومینیوم المهدی/

خروج غیرقانونی شمش طلا شبانه از کشور

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد: 2 نفر از سازمان خصوصی سازی در مجتمع آلومینیوم المهدی مستقر شده اند اما متاسفانه هنوز شبانه شمش به طور غیرقانونی از کشور خارج می شود که باید مانع آن شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«احمد مرادی» امروز (دوشنبه) از برنامه ریزی برای برگزاری نشست نمایندگان استان هرمزگان با وزیر اموراقتصادی و دارایی درباره آلومینیوم المهدی خبر داد و افزود: سازمان خصوصی سازی باید 24 ساعته روی مجتمع نظارت داشته باشد و دستور لازم را صادر کند.

مرادی یادآوری کرد: در سال 1393 مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال زیر قیمت کارشناسی واگذار شد که این اتفاق نباید دوباره تکرار شود و وزیر امور اقتصادی و دارایی باید دستورات لازم را در این زمینه صادر کند.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی با فشار دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجبور شد بپذیرد خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال تخلفاتی داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده است و قرارداد را فسخ کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد اولیه این است که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانواده بزرگ آلومینیوم کشور واگذار کند و کارگران سهامدار آن شوند و کارگران صاحب اصلی چرخه تولید آلومینیوم شوندکه به دست آنان می چرخد.

 در سال 1394 سازمان خصوصی سازی 72 درصد از سهام مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان را به ارزش یک هزار و 750 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی بیست و چهارم آذرماه  گفت: با توجه به اینکه خریداران به تعهدات خود عمل نکردند، سهام در وثیقه شرکت آلومینیوم المهدی و دارایی‌های طرح آلومینیوم هرمزال به فروش می رسد.

به گفته وی، آلومینیوم المهدی همچنین باید ماهیانه 2500 تن آلومینیوم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) تحویل دهد که خلف وعده کرده است.
میزان سهام قابل واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی 73.36 درصد و میزان دارایی قابل واگذاری طرح آلومینیوم هرمزال 100 درصد سهام این شرکت است.

شرایط پرداخت وجه این معامله به‌ صورت 340 میلیارد تومان به‌عنوان حصه نقدی معامله، پرداخت باقی‌مانده بهای (ثمن) معامله به‌صورتی تعیین شده که خریدار، همه اقساط مربوط به این معامله را که خریدار قبلی تعهد کرده اما سررسید آن فرا نرسیده، تقبل و پرداخت می‌کند.

همچنین خریدار متعهد است بابت حسن انجام این تعهد یک فقره چک به‌ مبلغ یک هزار میلیارد تومان به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهد. خریدار متعهد است اقساط قرارداد تسهیلات دریافت‌ شده از بانک صنعت و معدن را در سررسیدهای مقرر طبق جدول پیوست پرداخت کند.

بر این اساس، متقاضیان می‌توانند حداکثر تا پایان وقت اداری بیست و هفتم آذرماه نسبت به ارائه تضمین خرید و ارائه پیشنهاد اقدام کنند و سازمان خصوصی‌سازی در رد یا قبول هر یک از پیشنهادهای رسیده مختار است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
تو کارخونه آلمینیوم شمش طلا شبانه میبرن بیرون؟ آفتاب دقت کن تو تیتر زدن :))
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین