کد خبر: ۵۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

شلغم؛ بهترین خوراکی در فصل سرما

کارشناس ارشد گیاهان دارویی استان کرمانشاه با اشاره به خواص متعدد شلغم در پیشگیری از بیماریها بویژه سرماخوردگی، آن را از بهترین خوراکی ها برای فصل سرما عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هانیه ناصری شلغم را یکی از بهترین محصولات برای  فصل سرما دانست و عنوان کرد: طبیعت شلغم از دیدگاه طب ایرانی گرم و تر است، بنابراین یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای فصل سرما است.

ناصری افزود: با توجه به طبیعت گرم و تر شلغم مصرف آن برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند و یکی از مواد خوراکی  است که برای افراد سالم جهت پیشگیری و برای بیماران جهت درمان حکم کیمیا را دارد.

وی به تاثیرات درمانی شلغم  اشاره کرد و افزود: شلغم در حقیقت غده زیرزمینی است که پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می کند و برای افراد دچار مشکل کم خونی می تواند بسیار موثر باشد.                                          

ناصری با اشاره به تاثیر شلغم در پیشگیری و درمان سرما خوردگی گفت: در سرما خوردگی ها، زکام و گلو دردها از زمان های دور تاکنون تقریبا در تمامی دنیا شلغم برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مصرف شلغم پخته جهت رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثراست.  
                        
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: علاوه بر  اینها شلغم به عنوان یک داروی ادرارآور محسوب می شود که با افزایش میزان ادرار به دفع سموم بدن کمک می کند. همچنین مصرف شلغم یا آب آن جهت بیماری های سنگ کلیه و مثانه بسیار موثر است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تاثیرات موضعی شلغم هم اشاره کرد و افزود: شلغم در درمان بیماریهای مفاصل و به خصوص نقرس کاربرد دارد، بدین صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.

 وی افزود: همچنین شلغم در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای  باروری نیز مورداستفاده  قرار می گیرد. علاوه بر اینها شلغم به عنوان ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه شناخته شده است.
 ‎
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: افرادی که از نفخ شکایت دارند می توانند از مربای شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده کنند.                        

وی افزود: در نهایت می توان گفت شلغم در میان مواد غذایی می تواند به عنوان یکی از بهترین خوراکی های تقویت کننده و افزایش دهنده توان فرد و پیشگیری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین