کد خبر: ۵۶۳۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

باران و برف در راه تهران و چند استان‌ دیگر| مه‌گرفتگی در محورهای مواصلاتی ۹ استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود، گفت: بارش باران و برف در استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه شرایط جوی کشور را تشریح و در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد : سامانه بارشی فعال روی کشور، امروز (چهارشنبه) هشتم آذر ماه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی سبب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی همچنین، گفت: فردا (پنجشنبه‌) 29 آذر ماه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از زاگرس جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر سبب بارش باران و برف و وزش باد خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه‌ تاکید کرد: پس فردا (جمعه‌) 30 آذر ماه سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته وظیفه، فردا آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر ابری خواهد بود. همچنین فردا بارش باران با حداکثر و حداقل دمای 11 و 30 درجه سانتیگراد برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین پس فردا (جمعه‌) 30 آذر ماه شرایط جوی تهران نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 11 و سه درجه سانتیگراد خواهد بود.

مه گرفتگی در محورهای مواصلاتی ۹ استان

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسنا در توضیح وضعیت جوی راه‌ها اظهارکرد: هم اکنون شاهد بارش باران در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، محورهای سوادکوه، بابلسر، تنکابن استان مازندران هستیم. همچنین مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در ارتفاعات محورهای آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، کردستان، کرمانشاه مشاهده می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم رانندگان حتما ضمن رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه در این محورها با چراغ روشن تردد کنند.

وی در ادامه درباره ترافیک ورودی شهر تهران نیز گفت: ترافیک در آزادراه قزوین - کرج از مهرویلا تا پل فردیس،شهریار- تهران و جاده مخصوص کرج تهران نیمه سنگین است. ترافیک در آزادراه کرج - تهران از پل فردیس تا گرمدره نیز سنگین گزارش شده است.

هشت جاده مسدودند

وزارت راه و شهرسازی جزئیات محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی چهارشنبه 28 آذر تا شنبه یک دی ماه را اعلام کرد.

 بر این اساس تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز شنبه در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و تهران- سمنان- مشهد ممنوع است.

در طول این مدت محدودیت‌های ترافیکی استان‌های شمالی نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه از کرج به مرزن‌آباد تردد انواع وسایل نقلیه ممنوع است و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همان روز تردد از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

در آخر هفته پیش رو، تردد انواع وسایل نقلیه سنگین در محور چالوس ممنوع است و در محور هراز نیز تردد کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و همچنین از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ممنوع خواهد بود.

با بر هم خوردن شرایط جوی و افزایش بارندگی ها تعداد جاده های مسدود کشور به هشت محور رسیده است.

به این ترتیب محورهای رامیان به شاهرود، شمشک به دیزین، پونل به خلخال،  املش به اطاقور، سی سخت به پادنا، گنجنامه به تویسرکان، سروآباد به پاوه ومحور قدیم قزوین به رشت (محدوده تونل شیرین سو) به دلیل مداخلات جوی تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند بود. همچنین در طول این مدت در آزادراه تهران- کرج و محورهای چالوس و تهران- قم به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در برخی نقاط محدودیت‌هایی برای تردد وجود خواهد داشت.

وزارت راه و شهرسازی همچنین آمار تردد جاده‌ای در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرده که حاکی از کاهش 3.2 درصدی ترددها در روز اخیر بوده است. در این زمان آزادراه کرج به قزوین با ثبت بیش از 116 هزار تردد پرترافیک‌ترین جاده بوده و پس از آن آزادراه‌های قزوین به کرج، کرج به تهران،تهران به کرج و ساوه به تهران قرار گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین