کد خبر: ۵۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

هشدار عربستان به اسرائیل درباره عواقب تحریک احساسات مسلمانان

عربستان به رغم اخباری که در زمینه تلاش برای عادی سازی روابطش با تل‌آویو مطرح است به اسرائیل هشدار داده و اعلام کرد که تداوم اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مانعی بر سر راه تلاش‌های بین‌المللی برای حل درگیری‌های میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ایجاد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عربستان خطاب به اسرائیل اعلام کرد که تداوم اقدامات و نقض‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تلاش‌های موجود جهت ایجاد راهکار عادلانه و فراگیر برای حل بحران میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و نیز  تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را از بین می‌برد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ریاض خطاب به اسرائیل نسبت به پیامدهای خطرناک غیرقابل توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان می‌شود.

بدر بن سعود الطریفی الشمری، معاون نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب در نشستی این گونه عنوان کرد که موضع عربستان در قبال پرونده فلسطین ثابت است و ریاض نقض‌ها و اقدامات اسرائیل در حق ملت فلسطین را محکوم می‌کند.

الشمری تاکید کرد که جامعه جهانی باید مسؤولیت‌هایشان را در قبال توقف خشونت و حمایت از ملت فلسطینی برعهده بگیرد.

وی در ادامه این گونه ابراز عقیده کرد که عربستان با تصمیمات برخی کشورها مبنی بر انتقال سفارتشان از تل‌آویو به شهر قدس مخالفت دارد و این اقدامات بیانگر جانبداری علیه حق و حقوق تاریخی ملت فلسطین در شهر قدس است.

الشمری ظاهرا اصول کشورش در قبال پرونده فلسطین و حمایتش از فلسطینیان در احیای حق و حقوق مشروعشان را طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی دانست.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین