کد خبر: ۵۶۳۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

سولشر سرمربی موقت منچستریونایتد شد

بازیکن پیشین منچستریونایتد جایگزین ژوزه مورینیو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اوله‌گونارسولشر نروژی، مهاجم پیشین منچستر یونایتد، یک روز پس از اخراج ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی موقت باشگاه تا آخر فصل انتخاب شد. سولشر یازده سال در اولدترافورد بازی کرد و گلی که منجر به قهرمانی منچستر یونایتد در فینال سال ۱۹۹۹ لیگ قهرمانان اروپا شد را به بایرن مونیخ زد.

به گزارش آفتاب‎نیوز، این مربی ۴۵ ساله در حالی هدایت یونایتد را به عهده می‌گیرد که این تیم در رتبه ششم لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار دارد.

سولشر سرمربی موقت منچستریونایتد شد

سولشر گفت: "منچستر یونایتد در قلب من جای دارد و فوق‌العاده است که با این سمت، برگشته‌ام. بسیار مشتاق کار کردن با این تیم بسیار مستعد هستم و همین طور با سایر کارکنان و هرکسی که در باشگاه است."

سولشر که حدود دو هفته قبل قراردادش را با باشگاه نروژی مولده تمدید کرد، مایک فلن را به عنوان دستیار در اختیار خواهد داشت. آقای فلن جزو کادر فنی یونایتد در زمان الکس فرگوسن بود. مایکل کریک و کیران مک‌کنا هم که جزو دستیاران ژوزه مورینیو بودند به کارشان در باشگاه ادامه خواهند داد.

اولین مسابقه سولشر به عنوان سرمربی منچستر یونایتد روز شنبه (۲۲ دسامبر) مقابل کاردیف است، تیمی که سولشر قبلا در آن مربی‌گری کرده است.

سولشر هشت ماه در سال ۲۰۱۴ سرمربی کاردیف بود و به همراه آن از لیگ برتر سقوط کرد و بعد هم به دلیل شروع ضعیف در "چمپیونشیپ" (دسته دوم فوتبال انگلیس) اخراج شد.

اد وودوارد، نایب رئیس منچستر یونایتد گفت: "اوله اسطوره باشگاه و هم داخل و هم خارج از زمین بسیار باتجربه است. سابقه او در منچستر یونایتد به معنای این است که او در فرهنگ اینجا نفس کشیده است و همه از بازگشت او و مایک فلن خوشحال هستند. ما مطمئنیم که آن‌ها در آستانه نیم فصل دوم با بازیکنان متحد خواهند شد."

منچستر یونایتد در پایان فصل جاری مربی دائمی خود را انتخاب خواهد کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین