کد خبر: ۵۶۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

کره شمالی: هرگز بطور یک جانبه به برنامه هسته‌ای خود پایان نمی‌دهیم

کره شمالی چند روز پیش ضمن محکوم کردن دولت دونالد ترامپ برای تصویب تحریم‌های تازه علیه این کشور، تهدید کرد که روند خلع سلاح هسته‌ای را به شکل دائمی متوقف کند.
آفتاب‌‌نیوز :
کره شمالی امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگز بطور یکجانبه به برنامه‌های هسته‌ای این کشور پایان نخواهد داد، مگر این که ابتدا آمریکا تهدیدات خود را کنار بگذارد.

این بیانیه به شک و تردیدها در این مورد دامن زده که آیا رهبر کره شمالی حاضر است از زرادخانه‌ای که به عنوان بزرگترین تضمیمن بقای خود می‌داند، دست بردارد یا خیر؟

همزمان گزارش ها از دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از یک دهکده مرزی بین دو کره خبر داده است.

استفان بایگان در این سفر به دهکده پانمونجوم در مرز بین دو کره رفت، اما هنوز مشخض نشده که آیا او با مقامات کره شمالی هم دیدار خواهد کرد یا خیر.

این سفر پس از آن که ماهها پیشرفتی در مذاکرات مربوط به پایان دادن برنامه اتمی کره شمالی صورت نگرفته، انجام می شود.

سفارت آمریکا در سئول جزییاتی از این سفر منتشر نکرده است.

آقای بایگان پس از ورود به کره جنوبی در روز گذشته گفت که آمریکا در حال بررسی کاهش محدودیت‌های موجود برای سفر به کره به شمالی است. او گفت که این اقدام با هدف ایجاد تسهیلاتی در رفت و امد محموله‌های کمک رسانی انجام می‌شود.

کره شمالی واکنشی به اظهارات استفان بایگان نداشته است.

کره شمالی چند روز پیش ضمن محکوم کردن دولت دونالد ترامپ برای تصویب تحریم‌های تازه علیه این کشور، تهدید کرد که روند خلع سلاح هسته‌ای را به شکل دائمی متوقف کند.

آمریکا هفته گذشته سه نفر از مقام‌های عالی‌رتبه کره شمالی را به اتهام مشارکت در نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

کره شمالی در حالی این هشدار را داده که دیدار تاریخی رهبران دو کشور در طول تابستان امید به بهبود روابط را زنده کرده بود.

منبع: بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین