کد خبر: ۵۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

توقف فعالیت شبکه‌های اجتماعی در سودان/ معترضان برای تظاهرات جدید آماده می‌شوند اعتراضات سودان

به دنبال کشته شدن هشت معترض و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در تظاهرات مردمی طی دو روز اخیر در سودان، فعالیت شبکه‌های اجتماعی در میان پیش‌بینی‌ها درباره وقوع اعتراضات جدید متوقف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در خارطوم و تعدادی از مناطقی که شاهد تظاهرات مردمی هستند، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، توئیتر، واتساپ، ایمو و اینستاگرام قطع شدند.

به نقل از الجزیره، این اتفاق چند ساعت پس از تصمیم عمر البشیر، رئیس جمهور سودان برای تعیین سرلشگر بازنشسته مصطفی عبدالحفیظ به عنوان مدیر کل هیئت روابط عمومی به جای مهندس یحیی عبدالله رخ داد.

به محض انتشار این تصمیم، فعالان پیش‌بینی کردند که قطع اینترنت با وقوع اعتراضات روز پنجشنبه در تعدادی از شهرهای سودان مرتبط است.

یک مسؤول در شرکت ارتباطات گفت، تعیین مدیر جدید برای هیئت روابط عمومی با هدف قطع ارتباط میان فعالانی است که تظاهرات کنندگان را تحریک می‌کنند.

این اقدامات با توصیه‌های امنیتی به روزنامه‌های سودانی همراه است که پرداختن به اخبار تظاهرات به نحوی که آن را حمایت کرده و به گسترش آن را دامن بزنند، منع کرده و سازمان امنیت سودان هم دستور داده تمامی روزنامه‌ها پیش از انتشار توسط این سازمان تایید شوند.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های داخلی گزارش داد، مقامات سودان حالت فوق‌العاده و منع رفت‌وآمد در ایالت القضارف اعلام کردند.

هم‌چنین تمامی مدارس از هفته آتی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده‌اند.

اعتراضات مردمی در سودان از شهر عطبره آغاز و به دیگر کشورها و خارطوم کشیده شد و تظاهرات کنندگان شعارهای "مردم خواستار تغییر نظام هستند"، "آزادی صلح و عدالت است" و دیگر شعارهایی از این قبیل سر دادند.

سیاستمداران سودانی هم از جمله رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک به جرگه تظاهرات کنندگان پیوسته‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین