کد خبر: ۵۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

دردسرهای چند پهپاد برای انگلیس

مشکل بوجود آمده در فرودگاه گتویک لندن تا صبح امروز جمعه ادامه داشت و با ورود ارتش انگلیس پروازهای این فرودگاه بطور محدود از سر گرفته شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بی بی سی از ورد ارتش انگلیس برای حل مشکل بوجود آمده در فرودگاه کتویک گزارش داده و می‌نویسد: یکی از سخنگویان ارتش انگلیس خبر از اعزام نیرو‌های تخصصی ارتش برای همکاری با پلیس خبر داده است.

به دنبال دیده شدن چند پهپاد در اطراف فرودگاه گتویک، کلیه پرواز‌های ورودی و خروجی در یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های انگلیس از شب چهارشنبه متوقف شده است.

گوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا با تایید خبر دخالت ارتش برای حل این بحران گفت: ارتش طیف وسیعی از نیرو‌های ویژه دارد و معمولا این نیرو‌ها را برای چنین مواردی اعزام نمی‌کنیم. اما امروز ارتش به کمک پلیس رفته است تا بتوانند در زودترین زمان ممکن فرودگاه را باز کنند.

مسئولان فرودگاه می‌گویند تا زمانی که وضعیت برای پرواز هواپیما‌ها "کاملا امن نباشد" فرودگاه باز نخواهد شد

ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته است که عوامل این اقدام دستگیر خواهند شد و با مجازات رو به رو خواهند شد.

در همین رابطه رویترز گراش داد که پرواز‌ها در فرودگاه گتویک لندن، پایتخت بریتانیا از سر گرفته شد. این فرودگاه اعلام کرده است که به طور محدود تعدادی از پرواز‌های ورودی و خروجی انجام خواهند شد.

فرودگاه گتویک که دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌آید به دنبال مشاهده پرواز پهباد در اطراف آن از چهارشنبه شب تعطیل شده بود. مسافران زیادی در این فرودگاه سرگردان بودند و بسیاری از پرواز‌ها در سایر فرودگاه‌های این کشور فرود آمدند.

پلیس اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر تروریستی این موضوع وجود ندارد. مدیریت ترافیک هوایی اروپا اعلام کرده بود که این فرودگاه دست کم تا جمعه بسته خواهد بود.

استقرار نیرو‌های مسلح در فرودگاه گتویک

نیرو‌های مسلح نیز برای کمک به حل وضعیت کنونی در این فرودگاه مستقر شده‌اند. گَوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا نیز در همین زمینه گفت: «ما آنجا خواهیم بود تا هر کمکی از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.»

در شرایطی که نزدیک به ۱۱۵ هزار مسافر برای سفر از طریق فرودگاه گتویک برنامه‌ریزی کرده بودند، فرودگاه اعلام کرده بود که همه پرواز‌های ورودی و خروجی تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شوند. این در حالی است که در روز‌های منتهی به کریسمس فرودگاه‌های اروپایی شلوغ و پر سفر است.

مقام‌های فرودگاه گتویک از روز چهارشنبه تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی را متوقف کرده بودند تا بتوانند به جزییات بیشتری درباره پرواز پهپاد‌های مشکوک در اطراف این فرودگاه دست پیدا کنند.

تلاش برای یافتن منبع پرواز پهباد‌ها

بر اساس قوانین انگلیس پرواز پهپاد در محدوده یک کیلومتری فرودگاه‌های این کشور ممنوع است. متخلفان ممکن است در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شوند. پلیس در تلاش است تا منبع پرواز این پهپاد‌ها را مشخص کند. هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

فردوگاه گتویک، فرودگاهی پرتردد و شلوغ در ۴۵ کیلومتری جنوب لندن است. مسئولان این فرودگاه به خاطر مشکل به وجود آمده از مسافران عذرخواهی و اعلام کرده‌اند که «امنیت مسافران در اولویت قرار دارد.»
منبع: خبرگزاری مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین