کد خبر: ۵۶۳۹۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه دیدار دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی بود؟

روزنامه کویتی مدعی شد: جلسات پنهانی دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در لندن

مذاکرات یمن در نتیجه ارتباطات و جلسات پنهانی مسئولان ایرانی و آمریکایی با وساطت برخی کشورهای اروپایی و عمان به دست آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک روزنامه کویتی مدعی شد که برخی دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی به طور پنهانی در لندن دیدار کردند و مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه روزنامه کویتی مدعی شد: جلسات پنهانی دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در لندناین دیدارها بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه الجریده کویت مدعی شد که پس از به دست آمدن توافقات یمن در سوئد یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه اروپایی به این روزنامه گفته است که مذاکرات یمن در نتیجه ارتباطات و جلسات پنهانی مسئولان ایرانی و آمریکایی با وساطت برخی کشورهای اروپایی و عمان به دست آمد.

این منبع مدعی شده است که این دیدارها در هتلی در لندن انجام شده است. برخی دیپلمات های ایرانی و آمریکایی با ویزاهای معمولی به پایتخت انگلیس سفر کردند و در یک هتل مستقر شدند و به شیوه بسیار محتاطانه در اتاق‌هایی معمولی جلساتی را برگزار کردند. هردو طرف به طور جدی نگران تاثیر انتشار اخبار این جلسات بر اوضاع داخلی کشورهای خود هستند زیرا از یک سو دولت ترامپ نمی‌خواهد نشان دهد که به تهران آسان می گیرد و از سوی دیگر دولت حسن روحانی نگران خشم تندروها است.

این منبع اروپایی مدعی شده است که یکی از نتایج این دیدارها مذاکرات سوئد بود، ایران تضمین‌هایی برای مشارکت حوثی ها در مذاکرات و کنار آمدن آنها با برخی مسائل داده است و این امر باعث شد که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در آن زمان با اطمینان کامل به رسانه ها اعلام کند که یمنی ها تا یک ماه دیگر وارد مذاکره خواهند شد و این مساله ای است که اکنون شاهد آن هستیم.

وی در ادامه مدعی شد: گام مثبت ایران در پرونده یمن تاثیر مثبتی در نرم تر شدن موضع آمریکا در رابطه با تهران داشت و با معافیت چند کشور اصلی وارد کننده نفت از ایران شدت تحریم ها را کاهش داد. اروپایی ها به دنبال این هستند که تهران برای حل بحران سوریه نیز با همین شیوه با جامعه بین المللی تعامل کنند.

این منبع دیپلماتیک همچنین مدعی شده است که ایرانی ها خواستار رفع و یا تعلیق تحریم های اقتصادی در برابر تداوم این همکاری ها شدند و آمریکا را تهدید کردند که در صورت عدم تمدید معافیت برخی کشورها از تحریم ها به این همکاری ها و جلسات پایان می دهند.

وی در پایان مدعی شده است که میانجی‌گران اروپایی تهران و واشنگتن را قانع کرده اند که 12 خواسته آمریکایی و 8 خواسته ایرانی برای مذاکره وجود دارد و بدون اعلام رسمی برخی از آنها را می توان اجرایی کرد تا ترامپ یا روحانی با مشکلی مواجه نشوند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
خیلی هم خوبه اگر درست باشه تا جون عربستان از غصه درآد!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
اولین بار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
دلارچند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین