کد خبر: ۵۶۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

رئال فاتح جام باشگاه‌های جهان شد

رئال مادرید با پیروزی پرگل 4-1 برابر العین توانست برای چهارمین بار فاتح جام جهانی باشگاه ها شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 رئال مادرید که در چهار سال گذشته سه بار فاتح این رقابت ها شده بود، امشب نیز قهرمان شد تا بالاتر از بارسا که سه قهرمانی کسب کرده بود، حالا پرافتخارترین تیم جام جهانی باشگاه ها شود. همچنین رئال سه قهرمانی در جام بین قاره ای نیز در کارنامه داشت و حالا در مجموع 7 قهرمانی جهان را کسب کرده است.

از سال 1960 بود که با دیدار رئال و پنیارول اروگوئه، جام بین قاره ای بنیان گذاری شد. دیداری بین قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی. تا سال ها این رقابت برگزار می شد تا اینکه فیفا تصمیم گرفت از قهرمانان قاره های دیگر نیز دعوت کند و جام جهانی باشگاه ها شکل گرفت.

سال 1960 رئال توانست بر پنیارول غلبه کرده و قهرمان شود. سال 1966 رئال در این جام مغلوب شد اما سال 1998 با برتری بر واسکودوگاما و سال 2002 با برتری بر الیمپیا پاراگوئه بار دیگر جام را بالای سر برد. رئال سال 2000 جام بین قاره ای را به بوکا باخت.

در جام جهانی باشگاه ها رئال در سال 2014 با برتری بر سن لورنزو قهرمان شد و سپس در سال های 2016 و 2017 با پیروزی بر کاشیما و گرمیو قهرمانی خود را تکرار کرد. امشب نیز با غلبه بر العین این قهرمانی ها به عدد چهار رسید.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین