کد خبر: ۵۶۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

پاکستان: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اولین خواسته طالبان است

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: طالبان در تمامی مذاکرات انجام شده خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اقدامی مثبت خواهد بود.

به گزارش داون نیوز، وی تصریح کرد: طالبان در تمامی مراحل مذاکره روی این شرط پافشاری کرده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده است.

محمد فیصل گفت: پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان برای ما خوشایند است وامیدواریم هرچه سریع تر نظم و امنیت در این کشور برقرار شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: امنیت در افغانستان بیش از هر کشوری به سود ما است زیرا باعث ایجاد امنیت و آرامش در کشور ما می‌شود.

عمران خان: پاکستان در هیچ جنگی مشارکت نخواهد کرد

وی افزود: سفر «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان به افغانستان اتفاقی بسیار مثبت بود و هدف او کمک برای ایجاد ثبات در افغانستان ولی در هر صورت تصمیم گیرنده نهایی مردم افغانستان هستند.

محمد فیصل اظهار داشت: به زعم اسلام آباد مذاکرات ابوظبی پیشرفت خوبی داشته است و ما نیز خواهان این هستیم که همه چیز در قالب مذاکره و گفتگو حل شود.

این مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان گفت: در حال حاضر طرفین مذاکره خواستار حل شدن تمام مشکلات از طریق گفتگو هستند و این موضع بسیار خوبی است.

گفتنی است طی هفته های اخیر دولت آمریکا با پذیرش شکست اقدام نظامی در افغانستان سرانجام مذاکره و برقراری صلح میان طرف های منازعه را پذیرفت.

در حال حاضر کشورهای مختلفی از جمله پاکستان در تلاش هستند تا مسیر مذاکره و گفتگو برای ایجاد صلح در افغانستان را هموار سازند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین