کد خبر: ۵۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

نتانیاهو خطاب به اردوغان: به ما درس اخلاق ندهید!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی علیه رئیس‌جمهوری ترکیه مدعی شد، تا زمانیکه آنکارا به حمله علیه کردها ادامه می‌دهد در جایگاهی نیست که برای تل‌آویو موعظه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رهبران ترکیه و رژیم صهیونیستی شنبه به اتهام‌زنی متقابل پرداختند. رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در سخنانی گفت: یهودی‌ها "زنان و دخترانی که روی زمین افتاده‌اند، ضرب و شتم می‌کنند" و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت ترک‌ها جمعیت کرد ترکیه را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان شنبه در نشست "بنیاد جوانان ترکیه" با اشاره به قربانیان فلسطینی خشونت‌های رژیم صهیونیستی گفت: یهودیان در اسرائیل به مردمی که روی زمین افتاده‌اند، حمله می‌کنند و آنها را هدف ضرب و شتم قرار می‌دهند. در حقیقت یهودیان فقط مردان را نمی‌زنند، بلکه زنان و کودکانی هم که زمین می‌افتند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت: اما اگر آنها جرات کنند با ما طرف شوند، ما به عنوان مسلمانان با این مردم (یهودیان) مقابله می‌کنیم و درسی به آنها خواهیم داد.

این سخنرانی اردوغان در استانبول با پاسخ سریع تل‌آویو همراه شد. نتانیاهو گفت: اردوغان، اشغالگر قبرس شمالی که ارتشش زنان و کودکان را در روستاهای کردنشین در داخل و خارج ترکیه قتل‌عام می‌کند، نمی‌تواند به اسرائیل درس اخلاق بدهد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت آنکارا "محتاطانه" از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه استقبال می‌کند.

اردوغان همچنین افزود، به علت این اقدام ترکیه یک عملیات نظامی علیه نیروهای کرد در شمال شرق سوریه را به تعویق می‌اندازد. به گفته اردوغان، ترکیه رهبری جنگ علیه داعش در سوریه را بر عهده می‌گیرد و به مقابله با نیروهای کرد در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین