کد خبر: ۵۶۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
قیمت نجومی برخی آپارتمان‌ها در تهران

یک گزارش حیرت‌انگیز از بازار مسکن در تهران؛ یک متر آپارتمان ۷۵ میلیون تومان!

در حالی که فعالان بازار از بازگشت گام به گام رکود به بازار مسکن خبر می‌دهند،خانه‌هایی در تهران با قیمت‌های نجومی در معرض فروش گذاشته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز فروش بیش از هفتاد واحد مسکونی با متراژ بالاتر از ۳۰۰ متر در راهنمای همشهری، (نیازمندی‌های صبح تهران)  آگهی شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این واحدهای مسکونی که غالبا در گران‌ترین مناطق تهران واقع شده‌اند، موقعیتی بسیار بیشتر از یک آپارتمان را دارا هستند. مشاعات خاص، چشم‌انداز ابدی، تعداد بالای پارکینگ‌های سندی، اتاق خواب‌های متعدد، سقف‌های بلند، دیزاین داخلی متفاوت و بالکن‌های بزرگ، این واحدهای مسکونی را به واحدهایی سوپرلوکس بدل کرده است.

یک گزارش حیرت‌انگیز از بازار مسکن در تهران؛ یک متر آپارتمان ۷۵ میلیون تومان!

بررسی فایل‌های ارائه‌شده برای فروش نشان می‌دهد پایین‌ترین قیمت برای هر متر مربع از این واحدهای مسکونی در حدود ۲۵ میلیون تومان و حداکثر در حدود ۸۰ میلیون تومان است. این واحدها اکثرا با تجهیزات کامل و به صورت مبله فروخته می‌شوند.

قیمت هر متر مربع از این واحدها در حالی بین ۲۵ تا ۸۰ میلیون تومان است که بنا بر اعلام بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت خانه در تهران به ۹ میلیون تومان رسیده است.

یکی از مشاوران املاک در خیابان فرشته در خصوص وضعیت معاملات املاک بسیار گران‌قیمت گفت: این واحدها همواره مشتریان بسیار خاص دارند. مشتریانی که بتوانند برای خرید یک واحد مسکونی چند ده میلیارد تومان هزینه کنند همواره کم هستند؛ از این‌رو این دسته از معاملات رونق چندانی ندارد.

وی افزود: بسیاری از تاجران، شرکت‌داران، ایرانیان دوتابعیتی که در آن سوی مرزها شغل و تجارت خاصی دارند و ... مشتریان این دسته از آپارتمان‌ها هستند که تعدادشان در سال‌های اخیر افزایش یافته و همان طور که می‌گویید در یک روز بیش از هفتاد واحد فایل می‌شود.

این مشاور املاک ادامه داد: این دسته از املاک همواره شاخص هستند و به دلیل شرایط ویژه آن، کار کردن روی آنها برای بسیاری از فعالان بازار ملک موقعیت ویژه‌ای است چرا که پورسانت یک معامله از این دست معاملات، میلیاردی است.

جستجویی در فهرست آگهی‌های املاک لوکس نشان می‌دهد که واحدی ۶۵۰ متری در خیابان فرشته با ۷۰ متر تراس و مبله‌شده، سقف هفت متری و هشت هزار متر مشاعات، متری ۵۵ میلیون تومان قیمت خورده است. در عین حال واحدی مسکونی در همین خیابان، در ساختمانی نوساز و ۱۱ طبقه، دو واحدی به متراژی در همین حدود با شش اتاق خواب، سقف هفت متری، دید چهار جهت، روف گاردن و مشاعات و سالن بولینگ و ... متری ۷۵ میلیون تومان است. این واحد آپارتمانی قیمتی برابر با ۴۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دارد.

در خیابان سعادت آباد نیز واحدی ۳۳۰ متری چهار خوابه با دو پارکینگ و مشاعات خاص متری ۳۰ میلیون تومان آگهی شده است که قیمت آن در قیاس با دیگر واحدهای لوکس بسیار اندک است. واحد دیگری با متراژ ۸۸۰ متر در ولنجک آگهی شده است که چهار پارکینگ سندی و سوییت‌های مجزا به همراه ۵ اتاق خواب دارد و ۳۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع قیمت دارد. به این ترتیب این ملک ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

متریال خاص، ویوی ابدی، مشاعات و سالن‌های اجتماعات، چندین پارکینگ، اتاق خواب‌های متعدد، سونا و جکوزی داخل آپارتمان، آسانسورهای اختصاصی و ... از جمله ویژگی‌هایی است که مشاوران برای توضیح شرایط املاکی از این دست به آن استناد می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین