کد خبر: ۵۶۴۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
علیرضابیگی:

اجرای الزامات FATF کشور را قفل کرده است

نماینده مردم تبریز گفت: آقای رییس جمهور شما اکثریت الزامات FATF را انجام دادید انجام این الزامات کشور را قفل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 احمد علیرضا بیگی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، با بیان اینکه امروز قرار بود که رییس جمهور لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، ولی این کار موکول به جلسه آتی مجلس شد، گفت: براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۵ ، دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان به علاوه یک میلیارد و ۷۷۷ میلیون دلار از محل فروش گاز، نفت و خوراک پتروشیمی‌ها به حساب خزانه و صندوق توسعه ملی واریز نکرده، دولت باید تکلیف این عدم واریز را مشخص کند.

وی افزود: ما ۶۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در اختیار دولت قرار دادیم بنابر گزارش دیوان محاسبات عملکرد هشت ماهه دستگاه‌های اجرایی صرفا ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. مجلس شورای اسلامی مجوز داده بود که ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی جهت اشتغال روستاییان و عشایر به دولت داده شود. اینها جزو حقوق موکلین ما بوده ولی فریادرسی پیدا نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برچه مبنایی قانون پرداخت ۲۰۰ هزار تومانی برای درآمدهای زیر سه میلیون تومان مورد توجه قرار گرفته است این پول از کجا آمده؟ آیا مردم می‌توانند برای ماه‌های دیگر خود بر این پول حساب باز کنند؟ دولت در خصوص شفافیت بودجه دارای کاستی است. ماده ۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به شفافیت از طریق سامانه الکترونیکی کرده، دولت باید شفاف شود، قرارداد توتال هم شفاف نبود، توتال به دلیل پرداخت رشوه ۶۰ میلیون دلاری برای برنده شدن در قراردادی در پروژه‌ میادین پارس جنوبی به ۵۰۰ هزار یورو محکوم شده است. قبل از این هم در آمریکا به ۳۹۸ هزار دلار محکوم شده اما سوال این است چه وضعی است که توتال در اروپا و آمریکا محکوم می‌شود؟  اما در داخل کشور خبری از مجازات رشوه‌گیرندگان نیست.

علیرضا بیگی ابراز عقیده کرد: آقای روحانی کسی در راس وزارت کار است که انتصاب‌اش بدون توجه به ابرچالش‌های کشور انجام می‌شود و مبنای انتصاب‌اش افکار حزبی و تامین منابع برای انتخابات پیش‌رو است. با این وضع نمی‌توان امیدی برای رفع مشکلات بازنشستگان داشت. آقای روحانی شما اکثریت الزامات FATF را انجام دادید. امروز مشخص شده اجرای این الزامات کشور را قفل کرده است. بر مبنای همین الزامات جلوی ورود طلا و ارز را به کشور گرفتید. حال اصرار به تصویب CFT دارید. شما مقصر اصلی از دست رفتن ارزش پول ملی هستید. امروز چهار پنجم ارزش پول ملی از دست رفته است. گرانی کمر مردم را خم کرده و این محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی شما بوده است.

وی ادامه داد: به مردم آدرس غلط ندهید و با مردم صادق باشید. مردم اختیار چاه‌های نفت، منابع طبیعی و دریاها را به دولت دادند تا رونقی در زندگی خود شاهد باشند. امروز علامت سوال‌های جدید در حوزه کارآمدی و مقبولیت دولت نزد افکار عمومی به وجود آمده. خجالت‌آور است جلوی چشم دولت دهها میلیون لیتر سوخت قاچاق شود. آقای زنگنه چرا موضوع کارت سوخت را به هم زدید، آیا این کار همدستی با قاچاقچیان تلقی نمی‌شود؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی پرونده خصوصی‌سازی در دولت شما سرتاسر ابهام است. واگذاری صنعت ماشین‌سازی تبریز به فردی که فاقد اهلیت است امری نادرست است. از قوه قضاییه می‌خواهم با این موضوع قاطعانه برخورد کند. امروز چشم امید مردم به مجلس شورای اسلامی است. آیا مجلس شورای اسلامی می‌خواهد این سرمایه اجتماعی را حفظ کند؟ برداشت عمومی اینگونه شده که مجلس موافق شفافیت نیست. چگونه است که آمریکا و اروپا حق دارند از گزارشات منابع مالی ما مطلع باشند ولی مردم نمی‌توانند از آرای وکلایشان آگاهی داشته باشند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: چگونه می‌توان پذیرفت نمایندگان مردم خود از قوانینی که تصویب کرده‌اند مستثنا باشند. برخی از نمایندگان ورود به خط ویژه را حق خود می‌دانند. احترام به قانون را مورد توجه قرار دهیم. وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه استیضاح در کمیسیون برای استیضاح حضور پیدا نمی‌کند می‌تواند با ۱۹۶ رای به وزارت کار برود. در حالی که پرونده تخلفات وی براساس گزارش کمیسیون صنعت و معدن در صحن علنی مطرح می‌شود و با اکثریت آرا به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مردم و بازماندگان به دنبال علت حادثه قطار تبریز – مشهد هستند. این موضوع مورد توجه قرار گیرد. از قوه قضاییه به دلیل آرای صادره در خصوص مفسدین اقتصادی تشکر می‌کنم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسپیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
احسنت. افکار عمومی چه جایگاهی دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین