کد خبر: ۵۶۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

ادعای رسانه‌های انگلیسی درباره توطئه وزیر دفاع برای براندازی می

اگرچه نخست وزیر انگلیس توانست از رای عدم اعتماد پارلمان این کشور جان سالم به در برد، اما گزارش‌های اخیر رسانه‌ای حاکی از این است که وزیر دفاع دولت می قصد داشته با طراحی یک توطئه‌، کمپنی را علیه وی به راه بیندازد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه ساندی تایمز، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس به تلاش برای به راه انداختن کمپینی با هدف برکناری ترزا می، نخست وزیر این کشور متهم شده است.

این توطئه پس از آن فاش شد که شاهدی در میز بغلی رستورانی که محل ملاقات ویلیامسون و دوستانش در هتل بومونت در ۱۸ دسامبر بود، صحبت‌های بین آنها را شنید؛ این صحبت‌ها یک هفته پس از رای عدم اعتماد به ترزا می مطرح شده بود.

ویلیامسون تمایلاتش را درباره تخریب رقبایش ساجد جاوید، وزیر کشور و جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس مطرح کرده و گفته بود: می توانم این دو را سرنگون کنم.

این شاهد در ادامه همچنین مدعی شده که ویلیامسون خودش را تنها کاندیدایی معرفی کرده که می تواند حمایت حزب اتحادطلب های دموکراتیک را که از دولت اقلیت حمایت می کند، به دست بیاورد.

ویلیامسون به دوستان گفته بود: تسلط حزب اتحاد طلب های دموکراتیک را دارم.

یکی از افراد نزدیک به وزیر دفاع این ادعاهای مطرح شده را رد کرده و آن را یک "بدبختی" نامید و گفت: وزیر دفاع اصلا به رهبری فکر نمی‌کند و قصد دارد تا برای دست کم دو سال همچنان در سمتش بماند و به امور وزارت خانه بپردازد.

این نخستین بار نیست که رسانه‌ها درباره توطئه چینی وزیر دفاع به منظور براندازی دولت ترزا می گزارش منتشر کرده‌اند. در ژوئن ۲۰۱۸، دیلی میل گزارش داد که ویلیامسون تهدید به براندازی دولت ترزا می کرده مگر آنکه بودجه بیشتر برای نیروهای مسلح در اختیارش قرار گیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین