کد خبر: ۵۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

ثبت احوال بنای تمدید کارت‌های ملی قدیمی را ندارد

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه بنای تمدید کارت‌های نمونه قدیم را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیف الله ابوترابی در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش یکصدمین سالگرد سازمان ثبت احوال اظهار کرد: پروژه‌ کارت ملی هوشمند را تا پایان سال 97 بر اساس مصوبه هیات وزیران بایستی به سرانجام برسانیم و تعیین تکلیف کنیم. به همین منظور همه کسانی که در سال 96 و ما قبل آن تقاضای کارت هوشمند کرده‌اند و سازمان ثبت احوال نیز کارت آنها را صادر کرده است ولی این افراد برای دریافت این کارت مراجعه نکرده‌اند باید هر چه‌ سریع‌تر برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.

وی ادامه‌ داد: حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار نفر هستند که هنوز کارت‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. بنابراین ساز و کاری انجام شده است تا این افراد مراجعه کرده و کارتشان را دریافت کنند. بر همین اساس سریال کارت نمونه قدیم آنها در هفته‌ آینده از سامانه حذف خواهد شد و این افراد برای دریافت کارت ملی هوشمندشان به ثبت احوال، دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: کارت‌های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبارشان ماقبل سال 97 است بر اساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال اعتبار دارد و از اوایل فروردین ماه سال 98 عملا فاقد اعتبار خواهد شد. لذا ساز و کار ثبت‌نام نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که در این سه ماهه پایانی سال ظرفیت تکمیل ثبت‌نام برای حدود 12 میلیون نفر مهیا شود تا این افراد فروردین ماه سال 98 دچار مشکل نشوند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه بنای تمدید اعتبار کارت های نمونه قدیمی را ندارد و در سامانه استعلام نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که وقتی فردی تکمیل ثبت نام انجام داد در زمره کسانی باشد که کارت هوشمند دریافت کرده است و این افراد از فروردین ماه سال 98 به بعد با مراجعه به 200 هزار نقطه‌ای که به صورت برخط از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند، مشکلی نداشته باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین