کد خبر: ۵۶۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

جمهوری اسلامی:اعتماد مردم به نظام را بازسازی کنید/ روز قدس و 22 بهمن و اربعین را به حساب اعتماد مردم نگذارید

آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه به پایان رسیدن چهلمین سال عمر انقلاب باید در نظر داشت که آنچه از ترامپ و داعش و دشمن می‌تواند برای این نظام خطرناک‌تر باشد، فاصله گرفتن تدریجی مردم از حکومت است بویژه در نسل‌هایی که پس از انقلاب متولد شده‌اند و در آن به رشد و بالندگی رسیده‌اند.

مردم دلائل زیادی برای نارضایتی دارند و ناهنجاری‌های فراوانی در روابط متولیان نظام و مسئولین دستگاه‌ها مشاهده می‌نمایند، وقتی ابتدایی‌ترین مشکل آنان یعنی مشکل معیشت اقتصادی و سفره غذا و سبد کالاهای اساسی شان، حل نمی‌شود بلکه روز به روز آزار دهنده‌تر می‌شوند، دیگر چگونه می‌توانند نیازهای بزرگتر و والاتر خود همچون رفع تبعیض و فساد، حل مشکل بیکاری و اعتیاد و مهاجرت جوانان و بوروکراسی کلافه‌کننده در ادارات و رانت خواری را مطالبه نمایند؟

مناسبات بین‌المللی و تحریم‌ها ودشمن تراشی‌های مداوم از سویی و ادامه جنگ قدرت و فساد در داخل و بداخلاقی حتی برخی منتخبین خود همین مردم در مجلس و دستگاه‌های دیگر جای خود دارد.
آنچه باید دلسوزانه به مسئولین و نخبگان کشور تذکر داد و بر آن تاکید کرد. هشداری است از نشانه‌های تضعیف اعتماد ملی و چاره اندیشی فوری برای آن. راه حل ما مشخص است هم درد معلوم است و هم دوا، پس باید ترمیم اعتماد و باور عمومی بویژه جوانان و شناخت نیازهای آنان اولویت اول حکومتگران باشد.

این، نوعی خود فریبی است که برخی مناسبت‌های مردمی مثل روز قدس یا 22 بهمن و اربعین و امثال آنرا که متاسفانه با دخالت‌های افراطی رسانه ملی دارد شکل حکومتی پیدا می‌کند را به حساب رضایت و اعتماد مردم از عملکرد خودمان بگذاریم و به آن دلخوش شویم. چشم‌های تیزبین باید نظاره گر دقیق لایه‌های پنهان جامعه باشد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین