کد خبر: ۵۶۴۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

تحرکات جدید داعش و هشدار پاکستان

وزیر اطلاعات پاکستان نسبت به تهدید و تحرکات جدید داعش در افغانستان به دولت اشرف غنی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روزنامه دیلی تایمز، فؤاد چودری وزیر اطلاعات پاکستان در به وزیر جدید کشور افغانستان از مقامات افغان خواست تا نسبت به تهدیدهای داعش بیشتر اهمیت داده و این موضوع را سبک نشمارند.

چودری در این پیام توئیتری به امرالله صالح وزیر کشور افغانستان گفت:کابل باید داعش را جدی بگیرد.شما انتخاب می‌کنید که آیا پاکستان در این مسیر به‌ عنوان یک متحد در کنار شما قرار بگیرد و یا مثل همیشه اسلام آباد باید قربانی شکست‌های دولت کابل باشد.

امرالله صالح، رئیس اسبق امنیت ملی و وزیر کنونی وزارت کشور افغانستان به قوم تاجیک تعلق دارد.

وی دوم دی از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری به‌عنوان وزیر جدید کشور افغانستان به‌جای 'ویس احمد برمک' منصوب شد.
به گفته ناظران سیاسی، انتخاب امرالله صالح می‌تواند تأثیر خوبی بر روند مذاکرات صلح با طالبان و برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری افغانستان داشته باشد.
پیش از این، گزارش های متعددی مبنی بر افزایش تحرکات داعش در شمال و شمال شرق افغانستان، در مرز با تاجیکستان گزارش شده بود.

به گزارش کانیوز، وزارت دفاع افغانستان در 23 دسامبر (دوم دی) گزارشی در مورد فعالیت‌های اعضای گروهک تروریستی داعش در شمال این کشور،از جمله در مرز با تاجیکستان منتشر کرد.
ژنرال علی محمد احمدزای، فرمانده بخش 209 وزارت دفاع افغانستان گفته بود گروهک تروریستی داعش در حال ایجاد پایگاه‌های آموزشی جدید در شمال و شمال شرق این کشور است.
وی افزود:اکنون در ولایات بدخشان، فاریاب و جوزجان تجمع اعضای داعش مشاهده شده است.

به گفته این ژنرال نظامی، نیروهای دولتی افغانستان، همراه با ائتلاف بین‌المللی، چند عملیات هوایی علیه ستیزه جویان در شمال کشور انجام دادند، اما نتوانستند آنها را نابود کنند.
ژنرال علی محمد احمدزای گفت:سرویس‌های اطلاعاتی ما متوجه شده‌اند که در برخی از مناطق استان‌های بدخشان، تخار، جوزجان و فاریاب، اعضای داعش توسط مشاوران خارجی و مربیان نظامی آموزش می‌بینند.

پیشتر وزارت کشور افغانستان گزارش داده بود که در نتیجه عملیات نیروهای دولتی و ائتلاف بین‌المللی در شمال کشور، گروه داعش تضعیف شده و در آستانه نابودی کامل است.
به گفته کارشناسان افغان، طی ماه‌های گذشته اعضای داعش تاکتیک‌های خود را تغییر داده و سعی دارند وارد جنگ رو درو با ارتش افغانستان نشوند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین