کد خبر: ۵۶۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
پیام روز کریسمس پاپ؛ دعوت به صلح در سوریه و یمن

عباس در پاسخ به دعوت پاپ: آماده صلح با اسرائیل هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به دعوت رهبر کاتولیک‌های جهان برای گفتگو میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی، بر آمادگی طرف فلسطینی برای صلح تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از دعوت پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان برای آغاز گفتگو میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جهت برقراری صلح میان دو طرف استقبال کرد و گفت: فلسطین برای ورود به هر عملیات صلحی مطابق با قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در این رابطه آماده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نبیل ابوردینه، معاون نخست وزیر و وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین نیز از توجه گسترده‌ای که پاپ فرانسیس در سخنرانی خود به مناسبت میلاد مسیح در منطقه واتیکان ایتالیا به فلسطینی‌ها و مشکلات‌شان نشان داد، تقدیر کرد.

عباس در پاسخ به دعوت پاپ: آماده صلح با اسرائیل هستیم

به نوشته خبرگزاری ایسنا، رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر ازسرگیری گفتگوها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای ورود به مرحله صلح و پایان یافتن درگیری‌های ۷۰ ساله میان دو طرف را خواستار شد. مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از سال ۲۰۱۴ متوقف شد.

پیام روز کریسمس پاپ؛ دعوت به صلح در سوریه و یمن

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، پیام روز کریسمس خود را به آروزی برقراری صلح در کشورهای جنگ‌زده از جمله سوریه و یمن اختصاص داده است.

پاپ سه شنبه (۲۵ دسامبر) در پیام ویژه روز کریسمس خود خطاب به "شهر و جهان" گفت: "آرزوی من برای یک عید کریسمس فرخنده، آرزوی اخوت است. اخوت در بین مردم همه ملت ها و فرهنگ ها."

پاپ فرانسیس ۸۲ ساله که در بالکن کلیسای سن پیتر در واتیکان پیام را قرائت می کرد افزود: "افکار من متوجه یمن است، به امید آن که آتش‌بس برقرار شده توسط جامعه بین المللی شاید سرانجام آن فرزندانی که از جنگ و قحطی خسته شده‌اند را تسکین بدهد."

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه همکاری بکند "تا این که مردم سوریه به خصوص آنهایی که مجبور به ترک کشور خود شده و به کشورهای دیگر پناه برده‌اند، بتوانند به یک زندگی مسالمت‌آمیز در کشور خود بازگردند."

سازمان ملل متحد می‌گوید جنگ سوریه حداقل شش میلیون سوری را آواره کرده است. این سازمان همچنین می‌گوید که ۲۲ میلیون از ۲۷ میلیون نفر جمعیت یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. یمن از چهار سال پیش درگیری جنگی بوده که در آن حوثی‌ها با نیروهای دولتی می‌جنگند که از حمایت عربستان برخوردارند.

پاپ در نطق خود گفت که خداوند خواهان "عشق، پذیرش و احترام" در بین بشر است؛ او افزود: "بنابراین، تفاوت های ما زیان یا تهدید نیست؛ این تفاوت ها منع توانمندی است."

پاپ فرانسیس دوشنبه هم در مراسم عشای ربانی شب کریسمس در کلیسای سن پیتر از مردم کشورهای توسعه یافته خواست که به یک زندگی ساده تر و کمتر مادی را در پیش گیرند. او از شکاف عمیق میان فقیر و غنی در جهان انتقاد کرد و گفت تولد عیسی مسیح در فقر باید همه را به تامل در مورد معنی زندگی وادارد.

پاپ افزود که تولد عیسی مسیح راهنمای بشر به سوی یک شیوه تازه "نه با بلیعدن و احتکار کردن، بلکه با تقسیم کردن و بخشش است."

او افزود: "بیایید از خود بپرسیم: آیا واقعا به این همه اشیای مادی و دستورالعمل‌های پیچیده برای زندگی نیاز دارم؟ آیا می‌توانم بدون این همه اشیای اضافه سر کنم و یک زندگی ساده‌تر در پیش گیرم؟"

پاپ گفت: "برای خیلی مردم زندگی یعنی دارا بودن، یعنی داشتن اشیای اضافی مادی. تمام تاریخ بشر با یک طمع سیری ناپذیر همراه بوده و شگفت اینکه حتی امروز هم اندکی شام های مجلل صرف می کنند درحالی که شمار بزرگی بدون قرصی نان که برای حیات به آن نیاز دارند سر می کنند."

تاکید بر وضعیت ناگوار فقرا از مسائلی است که پاپ فرانسیس، که اولین پاپ اهل آمریکای لاتین است، در اولویت قرار داده.

به نوشته بی بی سی، او در روز کریسمس ۲۰۱۶ هم هشدار داده بود که معنی واقعی کریسمس در میان مادی گرایی غرق شده است. سلف وی پاپ بندیکت هم در سال ۲۰۱۱ بر همین نکته تاکید کرده بود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین