کد خبر: ۵۶۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

وال استریت جانی دوباره گرفت

در معاملات پنج شنبه بازارهای مالی جهان، شاخص های بورسی توانستند با صعودی مناسب، تا حدی عملکرد بد این هفته خود را جبران کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در بازارهای آسیایی، بورس توکیو پرچمدار روند صعودی بازار بود به گونه ای که شاخص "نیک کی ۲۲۵" با ۳.۷۴ درصد افزایش تا پایان معاملات اولیه در سطح ۲۰ هزار و ۰۴۹.۶۸ واحدی قرار گرفت. در چین هر دو شاخص مهم بورسی این کشور یعنی "هانگ سنگ" و "شانگهای کامپوزیت" ۰.۷ درصد افزایش یافتند و به ترتیب در سطح ۲۵ هزار و ۸۳۱.۹ واحد و ۲۵۱۶.۱ واحدی ایستادند.

روند صعودی بازارهای آسیایی در سایر کشورها نیز چشمگیر بود به گونه ای که شاخص بورس سیدنی استرالیا و "تاپیکس" تایوان هر دو به میزان ۱.۵ درصد افزایش یافتند. در سنگاپور شاخص بورس این کشور ۱.۶ درصد بالا رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن‌که مقامات کاخ سفید اطمینان دادند جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا برکنار نخواهد شد، بورس وال استریت در نیویورک نیز توانست به زندگی بازگردد و از سطوح پایین ثبت شده این هفته خود فاصله بگیرد. شاخص " داوجونز" در اتفاقی بی سابقه ۵ درصد افزایش یافت تا با افزایشی ۱۱۰۰ واحدی در سطح ۲۲ هزار و ۸۷۸.۴۵ واحد قرار گیرد و رکورد بیشترین افزایش روزانه تاریخ خود را ثبت کند.

یکی دیگر از اخبار مثبتی که به سبزپوشی بازارها کمک کرد، انتشار خبر سفر هیات آمریکایی به پکن در اوایل ماه آینده به منظور از سرگیری مذاکرات تجاری بین دو طرف بود. در بین سایر شاخص های بورس وال استریت، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۵ درصد افزایش به ۲۴۶۷.۷۰ واحد و شاخص " نزدک کامپوزیت" با ۵.۸ درصد افزایش به ۶۵۵۴.۳۶ واحد رسیدند.

با این حال در بازار نفت قیمت ها پس از رشد ۹ درصدی روز چهارشنبه، اندکی کاهش یافتند به طوری که هر بشکه نفت خام دریای شمال با ۶۰ سنت کاهش به ۵۳.۸۷ دلار رسید. نفت " وست تگزاس اینترمدیت" هم با ۴۱ سنت کاهش به ۴۵.۷۹ دلار در هر بشکه رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین