کد خبر: ۵۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

صهیونیستها یک حزب افراطی دیگر تشکیل می دهند

اختلاف در میان مقامات صهیونیستی موجب تشکیل حزب راست افراطی دیگری توسط دو تن از وزرای رژیم اشغالگر قدس و رقابت با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم برای انتخابات پارلمانی پیش رو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای روزنامه صهیونیستی 'تایمز آو اسرائیل' نوشت: 'نفتالی بنت' رهبر حزب 'خانه یهودی' و وزیر آموزش و 'آیلت شاکد' وزیر دادگستری رژیم اشغالگر و از اعضای اصلی این حزب اعلام کردند که از حزب خود خارج شده و حزب جدیدی به نام 'راست جدید' (هایمین هخاداش) را تشکیل می دهند. این حزب با همکاری صهیونیستهای افراطی برای مبارزه در انتخابات آوریل (فروردین سال 98) در سرزمینهای اشغالی فلسطین پایه گذاری شده است.

بنت همراه با شاکد از اعضای ارشد حزب خانه یهودی بودند. خانه یهودی یک حزب سیاسی افراطی صهیونیست است که در سال 2008 به عنوان جایگزین یک حزب دیگر تأسیس شد. خانه یهودی مخالف جدی تأسیس کشور فلسطین و مهمترین طرفدار گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری است.

آنها در یک کنفرانس خبری در تل آویو اعلام کردند که بنت پیرو سنت های قدیمی و شاکد با گرایش سکولار به عنوان رهبران مشترک در حزب راست جدید فعالیت خواهند داشت.

یکی از اعضای سابق حزب خانه یهودی معتقد است که اقدام این دو شروع طرحی برای موفقیت نتانیاهو در راس رژیم صهیونیستی است.

این دو وزیر صهیونیستی اضافه کردند، در حالیکه خانه یهودی طی 6 سال گذشته در پارلمان اسرائیل نیروی مهمی بوده، اما قدرت آن کاهش پیدا کرده است. به گفته بنت، نتانیاهو حس می کند که افراطیون صهیونیست در کنترل او هستند.

وی گفت که در سال گذشته و مخصوصا چند ماه اخیر نفوذ ما (حزب خانه یهودی) پایان خواهد یافت .
بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب جدید مخالف تشکیل کشور فلسطین است. این حزب هیچگونه مصالحه ای در مورد سرزمینی که صهیونیست ها ادعای مالکیت آن را دارند، انجام نخواهد داد .

به نوشته تایمز آو اسرائیل، برخی از اعضای حزب خانه یهودی همزمان با تشکیل حزب جدید توسط این دو وزیر صهیونیست به آنها پیوسته اند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین