کد خبر: ۵۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

رهبر جدید حزب مرکل از خود او محبوب‌تر است

آنگرت کرامپ ــ کارن‌باوئر، رهبر جدید دموکرات‌ مسیحی‌های آلمان بر اساس یک نظرسنجی در آستانه آغاز سال ۲۰۱۹ محبوبیت بیشتری نسبت به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور که پشتیبان او به عنوان رهبر جدید بود، کسب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که از سوی موسسه نظرسنجی "امنید" برای هفته‌ نامه بیلد آم زونتاگ انجام شد، نشان داد که از  مجموع ۵۰۷ رای دهنده ۴۵ درصد از رهبری کرامپ ــ کارن‌باوئر در میان سیاستمداران ارشد آلمان در سال جدید میلادی حمایت می‌کنند در حالی که این میزان برای آنگلا مرکل ۴۰ درصد بود.

آنگرت کرامپ ــ کارن‌باوئر که مورد حمایت نخبگان حزب حاکم دموکرات‌ مسیحی قرار گرفته بود در یک رای گیری در اوایل ماه جاری میلادی که به نوبه خود دور دوم یک رای گیری قبلی بود در رقابتی سخت با یک چهره محافظه کارتر به نام "فردریش مرتز"، پیروز شد و به عنوان رهبر جدید حزب اتحاد دموکرات مسیحی انتخاب شد. این پیروزی سبب شد که جایگاه وی در نظرسنجی‌ها به عنوان جانشینی برای آنگلا مرکل تقویت شود.

نظرسنجی امنید نشان داد که  ۳۳ درصد از پاسخگویان نیز خواهان آن بودند که فردریش مرتز در سال ۲۰۱۹ بیشترین تاثیر ممکن را داشته باشد.

مرتز که بعد از یک دهه دوری از عرصه سیاست بازگشته بود تا رهبری حزب اتحاد دموکرات مسیحی را به دست بیاورد، اظهار کرده است که آماده بازگشت به سیاست به صورت تمام وقت است و حتی می‌تواند به عنوان یک وزیر مشغول به کار شود. شکست نزدیک او از آنگرت کرامپ ــ کارن‌باوئر حاکی از اختلافات قابل توجه در حزب اتحاد دموکرات مسیحی بوده و این که این حزب به دنبال رفع این اختلافات در آستانه چهار انتخابات منطقه‌ای در سال آینده میلادی است.

مرکل که ۱۳ سال گذشته صدراعظم آلمان بوده، ماه اکتبر بالاخره تصمیم گرفت از رهبری این حزب کناره‌گیری کند.

یک نظرسنجی دیگر که از سوی موسسه "یوگاو" انجام شد نشان داد که ۴۳ درصد از پاسخگویان خواهان تداوم صدر اعظمی مرکل تا پایان دوره پارلمان فعلی در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند و ۳۸ درصد نیز خواهان آن بودند که او زودتر کناره‌گیری کند و ۱۸ درصد نیز گفتند که تصمیم‌شان را نگرفته‌اند.

 این‌ در حالی است که سرنوشت مرکل تا حد زیادی وابسته به شریک ائتلافی حزبش یعنی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات است که رهبرانش برای خارج شدن از دولت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

در نظرسنجی یوگاو در ‌عین ‌حال اکثریت حامیان حزب راست افراطی "آلترناتیوی برای آلمان" معادل ۷۸ درصد از استعفای مرکل حمایت کردند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین