کد خبر: ۵۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

تعطیلی مدارس در برخی نقاط استان فارس بر اثر بارش برف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که در بعضی از نقاط استان از جمله شهرستان سپیدان برف سنگین در حال بارش است و منجر به تعطیلی مدارس نوبت صبح در بخش مرکزی و شهر اردکان این شهرستان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
‌رحیم آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم سامانه بارشی که از بعدازظهر یکشنبه ٩ دی وارد وارد استان شده، گفت: طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: طبق آخرین گزارش‌های سازمان هواشناسی تا سه صبح دوشنبه ١٠ دی استهبان، درودزن و نورآباد به ترتیب با ٣. ۱ ، ٢.٨ و ٢.٨ میلی متر بیشترین بارندگی‌های سامانه بارشی فعلی در فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از آماده باش نیروهای خدمات رسان و امدادی در سراسر استان خبر داد و گفت: تمام شهرستان‌های فارس به طور مرتب توسط فرمانداری‌ها، بخشداری و شهرداری‌ها رصد می‌شوند.

آزادی با بیان اینکه طبق اطلاعیه و گزارش اداره‌کل هواشناسی فارس تا اواخر روز دوشنبه ۱۰ دی احتمال تشدید بارندگی‌ها، وزش باد و بارش برف در نقاط کوهستانی ابتدا در نواحی شمالی، شمال غرب و سپس دیگر نقاط استان وجود دارد، تاکید کرد: طی این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

وی بیان اینکه تمام هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی انجام شده، افزود: تردد در محورهای مواصلاتی فارس عادی و برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از استقرار نیروهای امدادی در نقاطه حادثه‌خیز فارس خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به ویژه به جوامع روستایی و عشایری فارس برای جلوگیری از تردد و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، چرای دام در مناطق کوهستانی و ... داده شده است.

آزادی یادآور شد: توصیه‌های لازم طی اطلاعیه‌هایی به دستگاه‌های خدمات رسان برای بررسی و کنترل الزمات و اصول ایمنی داده شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین اعلام کرد که علی‌رغم بارش باران در اکثر نقاط استان و بارش برف در مناطق کوهستانی اما خوشبختانه خسارتی از خسارت‌های احتمالی گزارش نشده است‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین