کد خبر: ۵۶۵۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

دفاع رحیم‌پور ازغدی از توئیت محسن رضایی درباره کربلای 4: کسانی که در عصر جهاد مشغول زندگی‌ خود بودند باید پاسخگو باشند

رحیم‌پور ازغدی درباره عملیات کربلای 4 گفت: به جای طلبکار شدن بدهکارها باید امروز روح پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری را در کسانی که در عصر جهاد، مشغول زندگی‌شان بودند و امروز بر گردن مردم سوارند، به وجود آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست « فقه و علوم اجتماعی» با سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور جمعی از دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.

رحیم‌پور ازغدی در این مراسم در پاسخ به سوال دانشجویان درباره توئیت اخیر محسن رضایی درباره عملیات کربلای4 گفت: آقای رضایی که منظور خود را توضیح داد ولی توقف کربلای ۴، نتیجه خیانت منافقین و ماهواره‌های آمریکا و... بود. در کربلای ۴ من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. در کنار غواص‌ها از جاده شهید صبوری در جبهه جزیره بوارین مجروح شدم.

وی ادامه داد: برادرم و بیش از ده نفر از دوستان صمیمی بنده که همه غواص بودند و همان شب شهید ومفقود شدند، تقریبا هیچ یک در فکر بازگشت و در انتظار پیروزی حتمی نبودند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: اخوی من، حمید که تنها ۱۸ سالش بود، هنگام وداع کنار آب با لباس غواصی با آرامش و یقین به من گفت که این محور، فوق‌العاده سخت است و ما حتما شهید می‌شویم ولی خط را انشاالله می‌شکنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ثانیا این گفت‌وگو ساعت‌ها قبل از شروع عملیات و کشف لو رفتن آن بود. هنوز صبح نشده این دسته غواص شهید شدند و پیکرشان سال‌ها بعد برگشت. من در بیمارستان بودم و به یاد می‌آورم زیرپیراهن را که درآوردم، پوست بدن من از شانه تا کمر، جدا شد.

وی ادامه داد: البته دوباره از بیمارستان به خط برگشتم. چند روز بعد که حال بنده خراب و در بیمارستان بستری شده‌بودم از آقای قالیباف که فرمانده لشکر بود_ و برادر خود ایشان هم غواص کربلای ۴، شهید و مفقود شده بود_ پرسیدم خبر شهادت اخوی‌ام را به پدر و مادر بدهم یا خیر؟ ایشان گفتند نه، صبر می‌کنیم. احتمالا در بوارین عملیات داریم و معلوم می‌شود که چه کسانی شهید و چه کسانی مفقود شده‌اند. ضمنا تعداد شهدا چند صد نفر بود نه چند هزار نفر.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: به جای طلبکار شدن بدهکارها، باید امروز روح پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری را در کسانی که در عصر جهاد، مشغول زندگی‌شان بودند و امروز بر گردن مردم سوارند، به وجود آورد.

وی گفت: بنده توفیق شرکت در هفت هشت عملیات به‌ عنوان طلبه‌ی رزمنده داشته‌ام و در هیچ عملیاتی قبل از درگیری، اطمینان به پیروزی نداشتیم و برادرها بیشتر احتمال شهادت خود را می‌دادند.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
رحیم پور خوب پشتش گرمه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین