کد خبر: ۵۶۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

جنجال تیراندازی نماینده زن پارلمان عراق+فیلم

شبکه بخری "العربیه" با انتشار این فیلم اشاره کرده که این عضو پارلمان عراق خود از اعضای کمیته حقوق بشر پارلمان عراق است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- کلیپی منتشرشده از یک نماینده زن پارلمان عراق در حال تیراندازی هوایی در آن کشور جنجال ایجاد کرده جنجال تیراندازی نماینده زن پارلمان عراق+فیلماست. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به‌تازگی فیلم کوتاهی از تیراندازی هوایی "وحده الجمیلی" نماینده زن عراقی از درون خودرویی در حاشیه جشن مراسم ازدواج منتشر شد. انتشار این فیلم اما بدون جنجال و حاشیه نبود. "حازم العامری" حقوقدان عراقی می‌گوید که طبق قانون عراق مجازات برای این نوع عمل می‌تواند به حدی شدید باشد که فرد مجرم به حبس ابد محکوم شود. 

شبکه بخری "العربیه" با انتشار این فیلم اشاره کرده که این عضو پارلمان عراق خود از اعضای کمیته حقوق بشر پارلمان عراق است. 

مردی در پشت دوربین به او پس از تیراندازی می‌گوید: "شکارچی زن خوش آمدی. جمیلی پس از انتشار این فیلم در حساب کاربری‌اش در فیسبوک ضمن عذرخواهی نوشته است: "امیدوارم من را ببخشید. من یک زن عشیره‌ای هستم و در طایفه من در جریان مراسم عروسی در مناطق روستایی شهر الرمادی تیراندازی مرسوم است". 

با این حال، منتقدان می‌گویند نباید در اعمال قانون تبعیض قائل شد و تیراندازی در قانون عراق جرم محسوب می‌شود. "حازم العامری" می‌افزاید: "طبق ماده 405 قانون جزایی عراق این جرم تا اندازه‌ای شدید تشخیص داده شده که بدترین برخورد با خاطی در آن لحاظ شده است". 

فعالان شبکه های اجتماعی نیز با هشتگ "شکارچی خوش آمدی" اقدام جمیلی را محکوم کرده‌اند. 

اخیرا وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که یک کودک بر اثر سنت تیراندازی در مراسم ازدواج در عراق کشته شده و 76 نفر نیز مجروح شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین