کد خبر: ۵۶۶۴۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
یزدی گفته است که "برخی مراکز مروج تفکراتی در تضاد با حوزه انقلابی هستند"

آیت‌الله یزدی: در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم|حوزه و نظام از هم جدا نیستند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراکزی به صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را با بهانه استقلال در حوزه ترویج می‌دهند گفت: فعالیت این مراکز در تضاد با حوزه انقلابی است و به دنبال برگرداندن حوزه به حوزه پیش از انقلاب اسلامی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که «حوزه و نظام از هم جدا نیستند» گفت: برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران آیت‌الله یزدی: در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم|حوزه و نظام از هم جدا نیستندپیش از انقلاب هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، آیت‎الله محمد یزدی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی در قم اظهار کرد: یک گرایش درست و عمیق و ریشه‎ای و انقلابی در حوزه وجود دارد ولی باید بپذیریم برخی نیز بیان می‎کنند که نباید کاری به امور سیاسی و اجتماعی داشته باشیم. اگر امروز به این وضعیت رسیدگی نشود و این روند اصلاح نشود قطعا فردا، دیر خواهد بود و در آینده نه چندان دور، نگرانی بیشتری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امید داریم که مسئولان عالیرتبه اثرگذار در حوزه‎های علمیه توجه بیشتری به این مساله داشته باشند؛ به خصوص در مراکزی که برخی به اسم استقلال حوزه چنین روشی را در پیش گرفته‌اند و شاگردپروری نیز می‎کنند. در برخی مدارس از نزدیک برنامه و درسنامه‌های آن‌ها را مشاهده و ریشه انقلابی‌گری حوزه را در آن‌ها مشاهده کردیم و خوشبختانه تولیدات خوبی نیز در این زمینه دارند. در مقابل هم مدرسه‌ای را نیز مشاهده کردیم که چندان توجهی به این مسایل ندارد و همان روش قدیمی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی شاید به دنبال راهی هستند که حوزه‌های ما در پیش از انقلاب اسلامی در پیش گرفته بودند؛ البته شاید برخی نخواهند این مساله را بپذیرند ولی هستند افرادی هرچند معدود که به دنبال چنین مساله‌ای هستند. همه ما نسبت به دنیای امروز و آینده مسلمین و نیازهای جامعه و توقعاتی که از جامعه روحانیت دارند مسئول هستیم؛ دنیای امروز، منتظر رشد و پیشرفت و تحول و تغییر و آگاهی و پاسخگویی بیشتر ما نسبت به نیازمندی های دنیای امروز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حوزه ها باید انقلابی باشند و با نظام مرتبط باشند؛ حوزه و نظام از هم جدا نیستند. تفکر دوم ریشه در جدایی دین از سیاست دارد و به این معنی است که سیاست از دیانت جدا است؛ همین مطلبی که دشمن، در پیش از انقلاب در افکار و اذهان عامه مردم و برخی از روحانیون نفوذ داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال به این کشور خدمت شده است و به اندازه ۴۰۰ سال رشد و پیشرفت کرده‌ایم؛ تکنیک ها و ابزارها و وسایل و جمعیت و نوع زندگی با گذشته کاملا متفاوت شده است ولی سعی شده است که اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگاه داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
1
4
من که ندیدیم ورزشگاهی مثل آزادی دیگه در ایران ساخته شده باشه
میگن ورزشگاه آزادی
مال قدیماس
بیدل
|
United States of America
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
4
اما مرحوم شاهرودی چیز دیگری میگفت راجع به قوه تحت اختیار شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
4
حاج آقا شما که زحمت ميکشي برو بالاتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
3
شما که نظرمردم رادرج نمیکنی چی می نویسی نظرشما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
1
شما پیشرفت کردی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین