کد خبر: ۵۶۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
تشکیل زنجیر انسانی اعتراضی توسط زنان هندی

درگیری در هند بر سر ورود زنان به معبد+عکس

این زنان که زنجیره‌ای به طول ۶۲۰ کیلومتر را در استان "کرالا" واقع در جنوب هندوستان تشکیل داده بودند، مخالفت خود را با قانون منع ورود زنان به معبد "آیاپا" در منطقه "ساباریمالا" ابراز کرده و از تصمیم مقام‌های قضایی کشورشان برای لغو این قانون استقبال کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- صدها هزار زن هندی با تشکیل زنجیر انسانی بزرگ حمایت خود را نسبت به لغو یک قانون تبعیض‌آمیز جنسیتی در این کشور اعلام کردند.

به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ این زنان که زنجیره‌ای به طول ۶۲۰ کیلومتر را در استان "کرالا" واقع در جنوب هندوستان تشکیل داده بودند، مخالفت خود را با قانون منع ورود زنان به معبد "آیاپا" در منطقه "ساباریمالا" ابراز کرده و از تصمیم مقام‌های قضایی کشورشان برای لغو این قانون استقبال کردند.

بر اساس یک قانون قدیمی در هند، زنان بین ۱۰ تا ۵۰ سال حق ورود به این مکان مذهبی هندوها را نداشتند. از چند هفته پیش که دیوان عالی هند این قانون را لغو کرد، مخالفان و موافقان این تصمیم بارها راهپیمایی کرده‌اند. بسیاری از مردان مدافع حقوق زنان و هندوهای میانه‌رو نیز از حرکت زنان هندی در کرالا حمایت کردند.

دولت کمونیست منطقه کرالا از حرکت روز سه‌شنبه راهپیمایان که "دیوار زنان" نام دارد حمایت کرده است.

از ماه سپتامبر سال گذشته استان کرالا شاهد درگیری‌های خشونت‌بار میان هندوهای تندرو و طرفداران تصمیم دیوان عالی کشور بوده است. از آن زمان تاکنون چندین زن تلاش کردند تا وارد معبد ساباریمالا بشوند، اما مخالفان هندو مانع آنها شدند. در جریان درگیری‌های میان موافقان و مخالفان این قانون، پلیس در مجموع حدود ۲ هزار نفر را بازداشت کرد. شمار زیادی از گروه‌های افراطی هندو از جمله حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا که حزب نخست‌وزیر، نارندرا مودی است، با لغو قانون منع ورود تمام زنان به معبد مخالف هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
جهان سود جایی هست که از این اتفاقها رو میشه هر روز دید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین