کد خبر: ۵۶۶۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
برای نخستین بار در جهان

عمل تومور قلب و کلیه بدون جراحی در ایتالیا انجام شد

برای نخستین بار در جهان یک تومور قلب و کلیه در ایتالیا بدون جراحی از بدن بیمار خارج شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش تارنمای روزنامه 'ایل مساجرو'، در این عمل که بر روی یک بیمار 77 ساله در شهر پادوا در شمال ایتالیا انجام شد، بدون اینکه نیاز به شکافتن سینه و یا شکم وی باشد، غده سرطانی از بدن او خارج شد. 

بیمار مذکور مبتلا به یک تومور در کلیه راست بود که تا قلب وی ادامه داشت. در چنین مواردی معمولا کلیه سرطانی با شکافتن شکم از بدن بیمار خارج می شود و غده سرطانی قلب نیز از طریق شکافتن سینه و قلب و با کمک 'بای پس قلبی ریوی' خارج می شود. 

عمل تومور قلب و کلیه بدون جراحی در ایتالیا انجام شد

این عمل توسط 28 متخصص در اتاق عمل انجام شد که از طریق روش جدیدی توده سرطانی را بدون نیاز به شکافتن سینه از بدن وی به بیرون مکش کردند. اکنون بیمار رو به بهبود است و بزودی به فعالیت های عادی باز می گردد. 

پزشکان بیمارستان پادوا اظهار داشتند که در این عمل، با کمک یک 'کانول مکشی' در سطح رگ گردن که به یک پمپ سانتریفیوژ و یک فیلتر متصل بود توانستند مانند یک جارو برقی توده سرطانی را از داخل بدن بیمار مکش کنند . خون مکش شده داخل قلب نیز در طی این عمل فیلتر شده و با کمک یک کانول دیگر به بدن بازگردانده شد. 

با این رویکرد جدید در جراحی می توان توده های داخل مغزی ناشی از تومورهای کلیوی را بدون شکافتن سینه و شکم و بدون کمک دستگاه 'بای پس' از بدن بیمار و تنها با یک برش در سطح کشاله ران خارج کرد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین