کد خبر: ۵۶۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

چین و آمریکا مذاکرات خود را از سر می‌گیرند

چین و آمریکا روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به منظور حل اختلافات تجاری، مذاکرات خود را در سطح وزرای دو کشور از سر می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
چین و آمریکا روزهای دوشنبه و سه شنبه به منظور حل اختلافات تجاری که بر اقتصاد و بازارهای جهانی تأثیر گذاشته است، مذاکرات خود را در سطح وزرای دو کشور از سر می‌گیرند.

وزارت بازرگانی چین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد طرف آمریکایی در رأس هیئتی تجاری به سرپرستی جفری گریش، معاون فرستاده تجاری آمریکا به چین به پکن خواهد رفت تا با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در پکن در پی اعلام این خبر تصریح کرد معاونان وزارتخانه‌های کشاورزی، بازرگانی، انرژی و خزانه‌داری آمریکا و نیز مقامات بلندپایه کاخ سفید در این گفتگوها شرکت خواهند کرد.

به گفته لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، همه موضوعات مربوط به مواد اولیه، کشاورزی و کالاهای صنعتی در این مذاکرات مطرح خواهد شد.

این خبر چند روز پس از گفتگوی تلفنی شی جین‌ پینگ، رئیس‌جمهور چین با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود اعلام شد. شی جین‌ پینگ در تماس تلفنی خود گفت شاهد "پیشرفت های بزرگی" در زمینه توافق تجاری میان واشنگتن و پکن است.

ترامپ روز گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید این موضوع را بار دیگر تکرار و تأکید کرد مذاکرات میان چین و آمریکا روند "بسیار خوبی" داشته است.

وی افزود: "چین در حال حاضر در وضع خوبی به سر نمی‌برد و این مسئله ما را در موضعی بسیار بهتر قرار می‌دهد. فکر می کنم با چین به توافق برسیم. من مطمئن هستم. فکر می کنم چینی‌ها به نحوی مجبور به توافق هستند".

اوایل دسامبر 2018 آمریکا و چین از آتش‌ بس در جنگ تجاری خود خبر دادند. دونالد ترامپ و شی جین پینگ در دیدار اخیر خود در حاشیه نشست سران گروه بیست در آرژانتین توافق کردند برای حل اختلافات تجاری خود بکوشند. سران دو کشور در این دیدار تصمیم گرفتند در یک مهلت نود روزه تا زمان مذاکرات اساسی در این باره، تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر ضد یکدیگر وضع نکنند و برای اختلافات تجاری خود راه حلی پیدا کنند. از زمانی که رؤسای جمهور چین و آمریکا این تصمیم را گرفته‌اند، پکن بر اهمیت همکاری میان دو کشور تأکید می‌کند.
باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین