کد خبر: ۵۶۶۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

پنس: افزایش دستمزدها در حین تعطیلی دولت را نمی‌پذیریم

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفته است که افزایش دستمزدها حین تعطیلات دولت را نمی‌پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این اظهارات از سوی مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که واشنگتن پست در گزارش روز جمعه خود نوشت: مقام‌های ارشد کاخ سفید شامل مقام‌های کابینه، معاون ترامپ و اعضای ارشد از روز شنبه به صورت سالانه با افزایش دستمزدها حدود ۱۰ هزار دلار روبه‌رو خواهند شد.

اما پنس به خبرنگاران گفت که این افزایش حقوق را نمی‌پذیرد.

به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ معاون ترامپ به صورت محرمانه به جمهوری خواهان کنگره تاکید کرده که در بحبوحه درگیری‌ها بر سر تامین بودجه برای دولت فدرال که دو هفته است با بن‌بست روبه‌رو شده،‌ همراه ترامپ باشند.

واشنگتن پست گزارش داده که پنس با حدود نیمی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفت و به آنها تاکید کرده بود تا علیه هرگونه توافق بودجه که دولت را بدون پنج میلیارد دلار ساخت دیوار مرزی مجددا فعال می‌کند، رای دهند.

این درخواست‌ها از سوی پنس چند ساعت پیش از رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا درباره فعالیت مجدد وزارت امنیت کشور تا هشتم فوریه و همچنین مابقی وزارتخانه‌های دولت فدرال تا سپتامبر مطرح شد که البته هر دو با حمایت کم جمهوری خواهان تصویب شد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که این افزایش دستمزدها نتیجه غیرعمدی بن بست بر سر تامین بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک است.

حقوق  پنس قرار بود از ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ دلار به ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار در سال برسد درحالیکه دستمزدها اعضای کابینه از ۱۹۹ هزار و ۷۰۰ دلار به ۲۱۰ هزار و ۷۰۰ دلار می‌رسید.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یکی دیگر از نتایج فرعی تعطیلی دولت است. دولت به این مساله واقف است و ما به دنبال گزینه‌های دیگری برای جلوگیری از تحقق چنین مساله‌ای هستیم در عین اینکه برخی از کارمندان دولت فدرال در مرخصی به سر می‌برند. کنگره می‌تواند به راحتی این مساله را با تامین بودجه مورد نظر دولت و امنیت مرزهای ما حل و فصل کند.

در همین باره ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که ممکن است وضعیت فوق‌العاده ملی را برای به خدمت گرفتن ارتش در ساخت دیوار مرزی اعلام کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین