کد خبر: ۵۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

بازگرداندن روزنامه‌نگاران قطری از امارات به ضرر برنامه اینفانتینو

اجازه ورود پیدا نکردن روزنامه نگاران قطری به امارات برای جام ملت‌های آسیا برنامه رییس فیفا برای گسترده کردن جام جهانی ۲۰۲۲ را پیچیده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از آس، برنامه جیانی اینفانتینو برای افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۰ به ۴۸ تیم و بسط آن به کشورهای نزدیک به قطر با اتفاقات اخیر در راستای جام ملت‌های آسیا که قرار است امروز (شنبه) آغاز شود پیچیده کرد. دولت امارات به پنج روزنامه نگار قطری اجازه نداد وارد این کشور شوند. این اتفاق یک چالش جدید برای مسئولان فیفاست که در جام جهانی ۲۰۲۲ کشورهای زیادی از خلیج فارس بازی خواهند کرد.

پنج روزنامه نگار در مرز امارات به خاطر مناقشه سیاسی قطر با برخی از کشورهای همسایه متوقف شدند. این قضیه اخذ ویزا و سفر به این کشور را با مشکلات زیادی همراه کرده است. به همین خاطر این افراد برای پرواز از طریق کویت اقدام کردند. مناقشه سیاسی باعث شده کشورهای حاشیه خلیج فارس از پرواز های مستقیم Qatar Airways استفاده نکنند.

پنج روزنامه نگار پس از ۷۲ ساعت اجازه ورود به امارات را پیدا نکردند و به دوحه بازگشتند. تنها یک نفر به نام سعود المهنادی، نماینده فدارسیون قطر توانست اجازه ورود پیدا کند. این تنش شنبه با حضور تیم ملی قطر در امارت افزایش خواهد یافت. ۲۳ بازیکن تیم ملی قطر به همراه کادرفنی و همراهان ممکن است دچار مشکلاتی شوند. این اتفاق  و برنامه ایفانتینو برای گسترده کردن جام جهانی ۲۰۲۲ به تمام خلیج فارس یک گام رو به عقب خواهد بود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین