کد خبر: ۵۶۶۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی 14 میلیارد ارز 4200 پیش‌بینی شده

پاسخ سازمان‌برنامه‌وبودجه به‌شبهات درباره بودجه سازمان غذا و دارو، نوسازی‌مدارس و جامعه‌المصطفی

سازمان برنامه و بودجه کشور در پی انتشار مطالبی در رسانه‌های اجتماعی درباره بودجه نوسازی و تجهیز مدارس و سازمان غذا و دارو در لایحه بودجه 1398، توضیحاتی ارایه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در اطلاعیه این سازمان آمده است: بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در لایحه بودجه 1398 یک هزار و 850 میلیارد تومان است نه 11 میلیارد تومان.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه کشور، در این اطلاعیه توضیح داده شده است: بر اساس ارقام مندرج در جدول شماره 7 لایحه بودجه سال 98 کل کشور اعتبارات هزینه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با چهار درصد رشد نسبت به مصوب سال 1397 معادل ۲۷۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به برخی شبهات درباره بودجه سازمان غذا و دارو، مدارس و موسسه جامعه المصطفی

همچنین در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دارای هفت طرح مندرج در پیوست شماره (۱) بوده که مجموع اعتبارات پیش بینی شده با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۷، 18 هزار و 225 میلیارد ریال منظور شده است.

بنابراین در مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزون بر 18 هزار و 500 میلیارد ریال است که به اشتباه ۱۱ میلیارد تومان عنوان شده است؛ ضمن اینکه در لایحه بودجه سال 1398 برای نخستین بار میزان اعتبار مربوط به طرح، تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام که 50 درصد آن توسط خیرین تامین شده باشد،‌ معادل تعهد خیران و به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال با رشد ۱۴۳ درصدی نسبت به قانون سال 1397 منظور شده است که می‌تواند موجب افزایش ظرفیت خیران مدرسه ساز شود.

** 

طبق این اطلاعیه، اعتبارات هزینه‌ای سازمان غذا و دارو از محل اعتبارات عمومی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، با 24 درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال 1397 به میزان 412 میلیارد ریال پیش بینی شده و رقم 330 میلیارد ریال عنوان شده بودجه مصوب سال 1397 آن سازمان است. این سازمان یک هزار و 250میلیارد ریال درآمد اختصاصی دارد.

با توجه به مقایسه بودجه این 2 بخش با «موسسه جامعه المصطفی العالمیه» در رسانه‌های اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور میزان اعتبار این موسسه را 200 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرده است این میزان «در مقایسه با اعتبار مصوب قانون سال 1397 که 303 میلیارد تومان بود، حدود 33 درصد کاهش یافته است».

این موسسه 52 هزار و 133 دانشجوی خارجی دارد.

در این اطلاعیه، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای این موسسه ۱۷ میلیارد ریال اعلام و اضافه شده است: مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای این موسسه ۲۰۱ میلیارد تومان است که به اشتباه، ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه تصریح شده «در لایحه بودجه98 برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی 14 میلیارد دلار با نرخ ارز 4200 تومانی به طور مجزا پیش‌بینی شده است».

بر پایه این اطلاعیه، بودجه دستگاه های اجرایی مختلف براساس شرح انجام خدمات و میزان ماموریت های محول و میزان استفاده از محرک های هزینه که به طور عمده نیروی انسانی است، برآورد می‌شود. 

«با استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، اختصاص بودجه به دستگاه‌های اجرایی براساس میزان فعالیت انجام شده و قیمت تمام شده خدمات ارایه شده یا کالای تولیدی خواهد بود و دراین صورت مقایسه‌های انجام شده منطقی نیست».

نخستین بار یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی برخی ارقام را به لایحه بودجه 1398 را نسبت داد که در شبکه های اجتماعی بازتاب داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
از اين ٥٢ هزار نفر دانشجوي جامعه المصطفي اگر فقط سالي ٥٠٠٠ دلار شهريه. بگيرد درآمدي بالغ بر ٢٥٠ ميليون دلار يعني ٢٥٠٠ ميليارد تومان حاصل ميشود لابد از جيب ملت به آنها شهريه و اياب وذهاب و همسر هم ميدهند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین