کد خبر: ۵۶۷۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

افزایش درخواست‌ها از میشل اوباما برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰

به رغم بی‌میلی بانوی نخست سابق آمریکا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد فشارها بر وی برای نامزدی از سوی دموکرات‌ها در این انتخابات بیشتر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه دیلی میل، با وجود آنکه میشل اوباما، بانوی نخست سابق آمریکا مکررا هرگونه جاه‌طلبی سیاسی خود را رد کرده، بسیاری از مقام‌های ارشد در واشنگتن بر این باورند که میزان بالای رضایت مردمی از میشل اوباما، دموکرات‌های ارشد را بر آن خواهد داشت که به وی تاکید کنند تا در این مورد تجدید نظر کند.

این روند بیشتر از موفقیت میشل اوباما بابت کتاب خاطراتش ناشی می شود که از زمان انتشار در نوامبر ۲۰۱۸، در صدر پر فروش‌ها قرار گرفته است.

کارشناسان می‌گویند که تلاشی از سوی میشل اوباما برای تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری زن آمریکا می‌تواند بیش از یک رقابت برای ترامپ باشد.

شایعات مربوط به مساله کاندیداتوری میشل اوباما زمانی شدت یافت که مایک هوکابی که کاندیداتوری جمهوری خواهان در ۲۰۰۸ را از دست داد، یک پیشبینی در وبسایت خود در این باره منتشر کرد.

وی پیش بینی کرد:‌ حالا که میشل اوباما، تحسین برانگیزترین زن سال ۲۰۱۸ نامیده شده است،‌زمان آن رسیده که من برای ۲۰۱۹ پیش بینی کنم؛ بانوی نخست سابق برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ آماده می شود و نامزدی حزبش را خواهد داشت. ماشین روابط عمومی او که از زمان ناکامی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکراتها در انتخابات ۲۰۱۶ بی سر و صدا عمل کرده، در سپتامبر ۲۰۱۸ و با انتشار کتاب "شدن" در ۱۳ نوامبر با سرعت زیادی به راه افتاده است. (شاید کسی بپرسد، چه چیزی شده؟ و من پاسخ می دهم، تبدیل شدن به یک نامزد ریاست جمهوری.)

اما چنین حرکتی با خاطرات میشل اوباما مغایرت دارد، او در کتابش نوشته است: هرگز دوستدار سیاست نبوده‌ام و تجربه‌ام در ۱۰ سال گذشته تغییر اندکی در آن به وجود نیاورده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین