کد خبر: ۵۶۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
وزارت اطلاعات اعلام کرد؛

دستگیری 25 نفر از عوامل اخلال در نظام ارزی کشور در تهران، قزوین، مازندران و آذربایجان شرقی

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه ای دستگیری عوامل اخلال در نظام ارزی کشور در استان های قزوین و آذربایجان شرقی خبر داد. اعضای این باند که به صورت شبکه سازمان یافته و حرفه ای فعالیت می نمودند، از سال 93 تاکنون در مجموع بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و خرید و فروش غیر قانونی نزدیک به 450 میلیون دلار داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این اطلاعیه آمده است: در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوین، 12 نفر از عوامل اخلال در بازار ارز، به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و کسب منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی در استان‌های قزوین، تهران و مازندران دستگیر و برای رسیدگی به جرایم مزبور، تحویل مراجع قضایی شدند. سرکرده این باند نیز در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

اعضای این باند که به صورت شبکه سازمان یافته و حرفه ای فعالیت می نمودند، از سال 93 تاکنون در مجموع بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و خرید و فروش غیر قانونی نزدیک به 450 میلیون دلار داشته اند.

 همچنین، سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی گردیدند که در این رابطه 13 نفر از عناصر اصلی به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمین با هویت جعلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستند سازی جرایم ،تحویل مراجع قضایی شدند.

این باند با تأسیس شرکت های کاغذی و سوءاستفاده ازظرفیت شرکت های بازرگانی فعال برای سوءاستفاده از مابه التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد به ثبت سفارش کالاهای مشمول ارز دولتی (مبادله ای )اقدام نموده و پس از تخصیص ارز دولتی نسبت به فروش حوالجات ارزی در بازار آزاد،با مشارکت عوامل خود در تهران اقدام نموده اند.حدود 65 میلیون دلار از تخلفات ارزی باند مذکور مستند سازی شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین