کد خبر: ۵۶۷۲۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
با همکاری مشترک وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد، دادگستری و بانک مرکزی

ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور تصویب شد+جزئیات

هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شرایط ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور را تصویب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در جلسه مورخ 30 آبان ماه 1397 هیئت وزیران مقرر شد به منظور تسریع در ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور، وزیران اقتصاد و ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور تصویب شد+جزئیاتدارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار ورفاه اجتماعی تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، اکنون پس از اعلام نظر کارگروه یادشده هیئت وزیران در جلسه 9 دی ماه 1397 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصویب کرد:

ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری - صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی می‌باشند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع می‌باشد. همچنین کلیه ثبت سفارشات قبلی خودرو (اعم از بانکی و غیربانکی) لغو می‌شود.

همچنین خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز گردید‌ه‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص می‌باشند. هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع است.

گفتنی است، ترخیص خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی کماکان امکان پذیر نبوده و مشمول این تصویب نامه نمی‌شود.

 مهلت ترخیص خودروهای موضوع این تصویب‌نامه، چهار ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تعیین شده است.

 ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع این تصویب‌نامه و دستورالعمل اجرایی آن در چهارچوب قوانین مربوط ظرف یک هفته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
خوب مشکل ثروتمندان که حل شد طفلکی ها مدل ماشین هایشان داشت قدیمی میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
ارز این خودروها از کجا تامین شده و سود این خودروها به جیب چه کسانی ریخته می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
پس‌چی‌شد‌آنهمه‌هیاهو‌در‌مورد‌عیر‌قانونی‌بودن‌وروداتومبیل‌گرانقیمت‌
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین