کد خبر: ۵۶۷۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

دانمارک: اتحادیه اروپا، امروز ایران را تحریم می کند

اتحادیه اروپا قرار است در خصوص این موضوع دو شخص و یک نهاد ایرانی را تحریم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر خارجه دانمارک ادعا کرد اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

خبرنگار روزنامه وال استریت به نقل از «اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک ادعا کرد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (امروز) تحریم‌هایی را علیه ایران در ارتباط با آنچه که حمایت از طرح‌های تروریستی در پاریس و کپنهاگ خوانده، اعمال خواهد کرد.

«اندرس ساموئلسن» گفت این اقدام اتحادیه اروپا منافاتی با حمایت از توافق هسته‌ای ایران (برجام) ندارد و تاثیری بر آن نخواهد گذاشت.

وی مدعی شد اتحادیه اروپا قرار است در خصوص این موضوع دو شخص و یک نهاد ایرانی را تحریم کند.

دانمارک روز هشتم آبان ماه، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور برای هدف قرار دادن مسئول شاخه گروهک تروریستی «الاحوازیه» متهم کرد.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار مغرضانه منتشره درباره طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد.

ادعای توطئه ترور در فرانسه نیز به یازدهم تیرماه سال جاری باز می‌گردد؛ یعنی زمانیکه پلیس بلژیک اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را که قصد سفر به فرانسه برای حمله به همایش منافقین در پاریس را داشتند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین