کد خبر: ۵۶۷۴۸۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
در دیدار با جمعی از پاسداران قرارگاه سازندگی تهران

مصباح‌یزدی: شهید دادیم که رفاه افزایش و تورم کاهش یابد؟ مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ بی‌دینی در شهرها به‌وضوح دیده می‌شود| تلفن همراه زمینه‎ای برای تخریب اعتقادات فراهم می‌کند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب با هدف اصلی احیای ارزش‌های دینی تحقق یافت، اظهار کرد: امام(ره) وقتی خیلی احساس خطر می‌کرد و می‌خواست خطر عظیمی را گوشزد کند، می‌فرمود من برای اسلام احساس خطر می‌کنم. اما ما نهایت خطری که احساس می‌کنیم، تورم و گرانی است! امروز ضعف‌های فرهنگی و نمادهای بی‌دینی در شهرها به وضوح دیده می‌شود و مشکلاتی در برخی خانواده‌ها وجود دارد که اصلا انتظار نمی‌رود. باید اعتراف کنیم در این زمینه پیشرفت چندانی نکرده‌ایم./ امروز به گونه‌ای وانمود می‌شود که خواسته ما، تنها رفاه مادی است؛ همان خواسته‌ای که در کشورهایی که با خدا هیچ رابطه‌ای ندارند نیز مطرح است! مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ آیا انقلاب اسلامی با انقلاب‌های مارکسیستی هیچ تفاوتی ندارد؟
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، در دیدار با جمعی از پاسداران قرارگاه سازندگی تهران، پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام را مهم‌ترین حادثه در عالم اسلام و در این عصر دانست و گفت: این اتفاق، شبیه معجزه بود و کسانی که می‌دانند نهضت از کجا شروع شد و از چه گذرگاه‌های خطرناکی عبور کرد و به پیروزی رسید، بهتر می‌توانند معجزه‌بودن انقلاب را درک کنند.

مصباح یزدی با اشاره به روایتی مبنی بر لزوم محاسبه از نفس، اظهار کرد: وقتی انسان باید روزانه، خود را مورد محاسبه قرار دهد، آیا امت اسلامی برای یک عمر چهل ساله انقلاب خود، نباید محاسبه و ارزیابی داشته باشد؟ باید ببینیم خدا به ما چه نعمتی داده است و از ما چه خواسته است. آیا به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم و نقطه ضعف و قوت ما کدام است؟ سپس در صدد جبران ضعف‌ها برآییم.

مصباح‌یزدی: شهید دادیم که رفاه افزایش و تورم کاهش یابد؟ مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ بی‌دینی در شهرها به‌وضوح دیده می‌شود|  تلفن همراه زمینه‎ای برای تخریب اعتقادات فراهم می‌کند

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: روزی نبوده است که در این انقلاب، معجزه‌ای نبوده باشد؛ اما ما چقدر این نعمت را قدر دانسته‌ایم و وظیفه خود را انجام داده‌ایم؟

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به پیشرفت‌ها در برخی عرصه‌های نظامی و علمی اظهار کرد: اما در برخی عرصه‌ها، کمبودهایی به چشم می‌خورد که خلاف انتظار بوده و نمی‌توان برای آن عذری تراشید؛ امروز ضعف‌های فرهنگی و نمادهای بی‌دینی در شهرها به وضوح دیده می‌شود و مشکلاتی در برخی خانواده‌ها وجود دارد که اصلا انتظار نمی‌رود. باید اعتراف کنیم در این زمینه پیشرفت چندانی نکرده‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در انقلاب اسلامی این وضع مورد قبول نیست، ادامه داد: چرا انقلاب شد؟ آیا هدف پیشرفت نظامی و علمی بود یا هدف از انقلاب، شامل دین و فرهنگ نیز می‌شد؟ امروز به گونه‌ای وانمود می‌شود که خواسته ما، تنها رفاه مادی است؛ همان خواسته‌ای که در کشورهایی که با خدا هیچ رابطه‌ای ندارند نیز مطرح است! مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ آیا انقلاب اسلامی با انقلاب‌های مارکسیستی هیچ  تفاوتی ندارد؟

وی افزود: آیا فقط دغدغه ما این بود که به جای شاه، دیگری حکومت کند یا این انقلاب با هدف اصلی احیای ارزش‌های دینی – در کنار حل مشکلات معیشتی – تحقق یافت؟ امام(ره) وقتی خیلی احساس خطر می‌کرد و می‌خواست خطر عظیمی را به مردم گوشزد کند، می‌فرمود من برای اسلام احساس خطر می‌کنم. اما نهایت خطری که ما احساس می‌کنیم، تورم و گرانی است!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به تقدیم هزاران شهید در این راه افزود: آیا تقدیم این همه شهید برای همین مسئله بود که مقداری رفاه بیشتر شده و تورم کمتر شود؟ هر چند وظیفه حکومت، قطعا رسیدگی به وضع معیشتی مردم هست، اما سخن در این است که هدف اصلی هم همان بود؟

وی با اشاره به این‌که متأسفانه هدف از انقلاب را فراموش کرده‌ایم، ادامه داد: به هر حال اگر باور داریم، هدف اصلی از انقلاب، احیای ارزش‌های اسلام بود، در وهله اول باید اسلام را به خوبی بشناسیم تا شیادان، چیز دیگری را به نام اسلام، به خوردمان ندهند. اگر اسلام وضو و تیمم بود که در مکتب‌خانه‌های قدیم هم گفته می‌شد؛ آن‌چه از اسلام تأثیر بیشتری بر سعادت افراد و جامعه دارد، این است که ببینیم نظام اجتماعی اسلام چیست؟ حرف چه کسی را باید گوش کنیم و به کدام جهت باید حرکت کنیم؟

مصباح با اشاره به تهدیدات فرهنگی که حتی خانواده‌های مذهبی را نیز تهدید می‌کند، اظهار کرد: در کنار فایده‌ها و ثمراتی که رشد تکنولوژی و فضای مجازی دارد، تهدیدها و خطرات بزرگی نیز دارد. همین تلفن همراه که امروز در دست هر کسی – حتی کودکان – یافت می‌شود، زمینه بسیار مناسبی برای تخریب اعتقادات فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که فضاهای مجازی و فیلم‌های مستهجن بر روابط بسیاری از خانواده‌ها تأثیرگذاشته است، افزود: آیا برای همین انقلاب کرده بودیم؟ اگر باور داریم که ضعف داریم، باید تلاش کنیم. روزی از ما در این‌باره سؤال می‌شود، آیا پاسخی برای آن داریم؟

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: خداوند می‌فرماید اگر کسی ذره‌ای و فقط ذره‌ای کار خیر انجام دهد، قطعا آن را خواهد دید و اگر ذره‌ای کار شر انجام دهد نیز قطعا آن را خواهد دید. همین روحیه و باور بود که انقلاب را پیروز کرد. ما نیز لازم است به حساب کارمان برسیم. باید به حساب خودمان و حساب انقلاب‌مان  رسیدگی کنیم و ببینیم عمرمان را که برای هر لحظه و هر عمل اندکی از آن، مورد بازخواست قرار می‌گیریم، در چه راهی صرف کرده‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم خاطر نشان کرد: این‌که سابقه خوبی داشته‌ایم، بخشی از عمر ماست؛ آیا با سابقه خوب، دیگر نیازی به انجام وظیفه نداریم؟

وی با بیان این‌که شاید هر کسی به تنهایی نتواند کاری را انجام دهد، افزود: باید بنشینیم و با هم، همفکری کنیم. زمان شاه، جلسات قرآن یا روضه‌خوانی هفتگی زیادی وجود داشت و همان‌ها زمینه را برای تربیت افرادی آماده کرد که وقتی امام(ره) گفت برای اسلام احساس خطر می‌کنم، به‌پاخواستند و جانشان را کف دست گرفتند، اما امروز این جلسات، جای خود را به فیلم‌ها و سریال‌ها و نظایر آن داده است.

مصباح در پایان گفت: امروز نه تنها وظیفه اصلاح خود را داریم، بلکه وظیفه پاسداری از ارزش‌هایی که با خون شهدا، حاصل شده را نیز بر دوش خود داریم. کلید شناخت وظایف و موفقیت در آن‌ها، توسل به اهل‌بیت‌ (ع) است از ایشان بخواهیم غفلت‌های ما را ببخشند و به ما توفیق شناخت وظیفه و عمل به آن را عنایت فرمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
علی اصغر رضائی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
3
آقای مصباح مردم می خواهند از فکر آینده خودشان و فرزندانشان در آرامش باشند چیز اضافه ای نخواستند...یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
3
آقای مصباح چرا شما تورم رو کنترل نکردی؟!
طرفداران دولت حق دارن از شما ناراحت باشن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
4
اقای مصباح این بار حقیقت را بیان کردند چون شکم گرسنه دین و ایمان حالیش نیست پس انقلاب را دریابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
5
رفاه و آسایش که بود. خیلی چیزهای دیگر نبود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
1
3
به به !!گل بود به سبزه نيز اراسته شد
ديگه ايندفعه رفت سراغ تلفن همراه

اصلا ايشون ميفرمايند استفاده از تجهيزاتي كه باعث
فقط اطلاع مردم از دور و برشونه بايد ممنوع بشه

فقط من بايد برم بالاي منبر و از خوابهاي شبانه براشون
بگم و مردم پايين منبر دهانشون باز مونده باشه ......
ا
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
1
ما انقلاب کردیم که بی عدالتی از بین برود خداوند در قرآن می فرماید لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط بر اساس این آیه قرآن هدف از بعثت رسل برپایی قسط و عدل است و برخورداری از رفاه حداقلی برای اقشار جامعه اولین مرحله برپایی قسط و عدل در جامعه است من تعجب می کنم آقای مصباح که اسلام شناس آگاهی هستند چرا به این آیه از قرآن توجه ندارند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
1
چرا صحبت های رو پخش میکنید...؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
0
مشکل موبایل نیست .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
روزی نبوده است که در این انقلاب، معجزه‌ای نبوده باشد؛ اما ما چقدر این نعمت را قدر دانسته‌ایم و وظیفه خود را انجام داده‌ایم؟ آن هم چه
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
1
نسل اولیها خوب یادشان هست که در سالهای 56 و 57 در تمام سخنرانیها و راهپیماییها از بریزوبپاشها و حیف و میلها و غارتگریهای بیت المال توسط رژیم طاغوت صحبت و علیه ان شعار داده میشد . حالا خورشید از کدام سمت طلوع کرده که امثال اقای مصباح یاد ان شعارها و قولها افتاده اند !؟ به هرحال اگر واقعا صادقانه باشد جای شکرش باقی است !!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
4
پيشنهاد شما چيست ممنوع كردن همه چيز يك زندان بزرگ كي مي خواهيد بفهميد كه روش و منش غلطي دارىد
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
3
بسمه تعالی
آقای مصباح از شما بعید است بفرمایید مابرای رفاه اجتماعی انقلاب نکردیم .
عمل به قرآن رفاه اجتماعی را همراه دارد .
این تبعیض وچند گانه با مردم رفتارکردن است که مردم را آزرده خاطر میکند.
اگر قحطی باشد برای همه باشد که عین عدالت است .
چرا خودتان را به ندانستن میزنید.
مردم عدالت اجتماعی میخواهند نه چیز بیشتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
4
مردم خسته شدن.مگه تواروپاچی هست؟همه یه خودرو و یه خونه کوچولو و یه شغل دارن اماچیزی که باعث نشاط اونهامیشه امیدبه آینده شون هست.اینکه شب نمیخوابن صبح بیداشن قیمتها3برابرشده باشه باعث نشاط وامید به آینده شون میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
3
بله.شهيد داديم براي اينکه رفاه افزايش و تورم کاهش يابد. شما مشکلي داري...
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
3
میگویند حضرت امام خمینی رحمت الله علیه هیچگاه تقاضاهای اقای مصباح برای دیدار و ملاقات را قبول نکرد !!! واقعا جای سوال و تعجب و تعمق و تفکر و تامل ندارد !؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
2
مطمئن هستم آیندگان که در مورد دین گریزی مردم ایران در این سال ها بر رسی خواهن کرد مصباح یزدی و عقایدش را یکی از اساسی ترین دلایل این گریز بر خواهند شمرد . مگر میشود فقر را ستایش کرد و خود سوار بر اتومبیل و راننده شد . نادیده گرفتن مردم آشکارا و اینکه مردم چه حقی دارند که کسی را بر گزینند یا خلع کنند هیچکس جز ایشان جرات بیانش را نداشته .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین