کد خبر: ۵۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

حمایت عضو شورای شهر تهران از انتخاب جوادی‌یگانه به عنوان معاون شهردار

عضو شورای شهر تهران گفت: جوادی‌یگانه هم شهر را می‌شناسد و هم فرهنگ را .
آفتاب‌‌نیوز :
الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران انتصاب محمدرضا جوادی‌یگانه به عنوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری را به نفع شهر می‌داند. تایید این انتخاب چند دلیل دارد، فخاری می‌گوید: «شورای شهر به عنوان پارلمان شهری درباره آنچه که در حوزه اجتماعی و فرهنگی بر شهر می‌گذرد و شهرداری هم مسئولیت دارد، حساسیت ویژه دارد. مهمترین نکته در مورد انتصاب دکتر جوادی‌یگانه به معاونت اجتماعی و فرهنگی این است که فردی متخصص و از نسل جوان‌تر مدیران در این جایگاه به کار گمارده شده است. جوادی‌یگانه  با توجه به پیشینه اجرایی که دارد، مسائل اجتماعی تهران را به خوبی می‌شناسد و  با توجه زمینه‌ دانشگاهی‌اش فرهنگ را هم می‌شناسد. در یک سال گذشته و در زمان ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران درباره ساختار و روابط حاکم بر شهرداری شناخت و تجربه بهتری برساخته است و می‌تواند معاونت اجتماعی و فرهنگی را به سوی تحقق اهداف و برنامه اصلاح‌طلبانه راهبری کند. »

فخاری به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران انتظاراتی را هم از جوادی‌یگانه دارد: «تهران با مسائل اجتماعی گوناگون و پرشماری درگیر است و انتظار می‌رود آقای جوادی برپایه رویکرد سازایی‌گرانه جامعه‌شناسی و رسمیت‌بخشی به سرمایه‌ها و فرصت‌های اجتماعی درعین حال به آسیب دیدگان اجتماعی بپردازد.  انتظار از ایشان این است که برقراری هماهنگی بین دستگاهی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و برای پیشگیری و مقابله با مسائل اجتماعی، بسیج امکانات تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی را که در به وجود آمدن وضعیت نامطلوب کنونی موثر بوده‌اند، در دستور کار خود قرار دهد.» 

فخاری معتقد است  جوادی‌یگانه می‌تواند توجه ویژه به فرهنگ شهروندی و شهروندمداری داشته باشد: «در حوزه فرهنگی هم انتظار شورای شهر برقراری توازن بین برنامه‌های همگانی فرهنگی ازجمله ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر و برنامه‌های مناسبتی  از یک سو و در سوی دیگر برنامه‌های خاص فرهنگی است که ناظر بر سایر حیطه‌های ماموریتی مانند حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، اقتصاد شهری هستند. در واقع مسئله اصلی در مورد فعالیت‌های فرهنگی در معاونت اجتماعی غفلت از پرداختن به فرهنگ شهروندی و شهروندمداری است که جوادی‌یگانه می‌تواند با پشتوانه شناخت و روش علمی، فضای گسترده فرهنگی برای برقراری این توازن را در دستور کار خود قرار دهد.» 

فخاری می‌گوید که از جوادی‌یگانه حمایت می‌کند: «این انتصاب، در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی و نیز برای بهتر شدن روندهای مدیریت اجتماعی و فرهنگی شهر است، پس آقای دکتر جوادی یگانه را با امید به بهبود ساختارمند، برنامه‌دار و چابک یاری می‌کنیم.» توصیه‌های را هم برای او دارد: «درنماندن در حوزه آسیب و توجه به ارزش‌آفرینی سرمایه‌ ها و فرصت‌های اجتماعی فرهنگی – هنری و نهادهای مدنی  جامعه ایرانی به ویژه در تهران از جمله مهم‌ترین راهبردهایی است که امید دارم دکتر جوادی‌یگانه به آن بپردازد. جابجایی های سازمانی سنجیده می‌تواند به بهبود و پیشبرد روندها بیانجامد. امید که برنامه منسجمی برای تغییر، تحرک و دستیابی به نتیجه داشته باشند.»

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین