کد خبر: ۵۶۷۵۴۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

پسر شکنجه‌گر سیرجانی: پشیمانم!

پسر ناجوانمردی که دختری بی‌دفاع را در پوشش رابطه دوستی به خانه‌باغی در سیرجان کشانده و آنجا به بهانه توهین دختر به فردی دیگر، وی را بطرز هولناکی کتک میزند و با تهدید‌های خود فریاد‌های التماس آمیز دختر را با مشت و لگد‌های محکمتر پاسخ میدهد، ظرف چند ساعت جلوی میز دادستان می‌ایستد و درحالیکه دستهایش در دستبند عدالت فرو رفته، سر به زیر می‌اندازد و ابراز پشیمانی میکند.
آفتاب‌‌نیوز :
فریاد‌های دختر بوضوح در فیلم شنیده میشود. پسر جوان بی توجه به فریاد‌های دختر با لگد ضربه‌های هولناکی به او میزند: داد نزن! داد بزنی بیشتر میزنم. داد بزنی محکمتر میزنم.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری میزان در ادامه نوشته است: اندام نحیف دخترک زیر دست و پای پسر جوان افتاده است و هر بار ضربه‌ای به آن وارد میشود که تحملش حتی برای یک مرد هم بسیار دشوار است: - تا شب همینجا نگه میدارمت وُ میزنم.

‎ترس تا اعماق وجود دختر رخنه کرده است. دخترک التماس میکند. در میان التماس‌هایش نام پسر را میبرد و معلوم میشود که همدیگر را میشناسند. ابتدای فیلم هم نشان از رابطه دوستی آن‌ها دارد؛ اما ناگهان ورق برمیگردد و ضربه‌های وحشیانه پسر، دخترک را متوجه شرایط ترسناکی که در آن قرار گرفته میکند. پسرک در لابه لای حرفهایش چیز‌هایی درباره توهین دخترک به فردی دیگر میگوید و همچنان لگد‌هایی است که بر سر و صورت دختر فرود می‌آید.

کسی که مشغول فیلمبرداری از صحنه این اقدام جنایتکارانه است، با دقت تمام سوژه را پیگیری میکند و این نشان میدهد که همه چیز برای یک سوژه سازی جدید از پیش تعیین شده است.

فیلم بسرعت در فضای مجازی منتشر میشود و در اندک زمانی با ارسال آن به شبکه‌های معاند، دستاویزی میشود برای تبلیغات گسترده معاندان انقلاب اسلامی بمنظور ناامن جلوه دادن فضای ایران عزیز. اما این خیال باطلی است؛ چرا که اینجا چشمان بیداری هستند که فرشته عدالت را یاری میکنند تا تلخی ظلم پایدار نماند.

کمیته رصد فضای مجازی، اقدامی عالی در سیرجان است که با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان شکل گرفته است.

فضای مجازی امروز جولانگاه مجرمانی است که برای قدرت‌نمایی و برای زهرچشم گرفتن از دیگران، جرائم خود را آشکار میکنند و آگاهانه یا ناآگاهانه، امنیت فضای اجتماعی کشور را در داخل و بیرون از مرز‌های جمهوری اسلامی در معرض خدشه قرار میدهند.

محسن نیک‌ورز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان میگوید:"ما در این کمیته از همکاری برخی عزیزان که بنوعی با موضوع امنیت حوزه سیرجان مرتبط هستند، استفاده میکنیم و البته بیش از همه باید از همراهی رئیس کل دادگستری استان کرمان، آقای دکتر موحد قدردانی می‌کنم. "
بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم تکان دهنده در اینستاگرامِ عامل جرم، کمیته رصد دادستانی آن را رصد کرده و موضوع را فورا به اطلاع دادستان میرساند. با آگاهی دادستان از موضوع، در اندک زمانی دستور پیگیری و اقدام صادر میشود.

محسن نیک‌ورز میگوید: "هنوز دو ساعت از بارگذاری فیلم نگذشته بود که متهمِ اصلی همراه با فردی که اقدام به تصویربرداری کرده بود، در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهم را وقتی به دادستانی هدایت کردند، هنوز باورش نمیشد که رصد فیلمی که او در فضای مجازی منتشر کرده و شناسایی دقیق وی و موقعیتش و همچنین دستگیری‌اش، تنها ظرف دوساعت با همکاری نزدیک عوامل انتظامی انجام شده باشد. "

برخورد با جرم در جامعه زمانی زیباتر و شیرین‌تر میشود که فرشته عدالت بلافاصله سر برسد و مچ فردی را که مرتکب جرم شده، بگیرد؛ بطوریکه حتی برای فرد مجرم هم قابل باور نباشد و او را شوکه کند.

دادستان سیرجان اضافه میکند:"متهم را که آوردند، آنقدر شوک زده بود که اول منکر عمل مجرمانه شد؛ اما وقتی فیلم را نشانش دادیم و وقتی ادله دیجیتالی جرم را که ازمحل مخفیگاه او یافته بودیم، پیش روی او گذاشتیم، بلافاصله اعتراف کرد. "

نحوه ورود قوه قضاییه به ماجرای انتشار فیلم کتک زدن دختر بی‌دفاع در سیرجان و فوریتِ قرار گرفتن برخورد با این عمل مجرمانه در دستور کار مرجع قضایی، نشان داد دستگاه قضا برای اجرای عدالت منتظر کسی نمیماند. این اقدام دادستانی سیرجان، بدون وجود شاکی خصوصی صورت گرفت؛ یعنی بدون آنکه دخترِ بزه‌دیده یا اولیاء او علیه متهم طرح شکایت کرده باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان میگوید: "ما حتی منتظر گزارش رسمی موضوع هم نماندیم و برخورد با این رخداد مجرمانه را بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم آغاز کردیم. "

‎پشیمانی سودی ندارد

پسر ناجوانمردی که دختری بی‌دفاع را در پوشش رابطه دوستی به خانه‌باغی در سیرجان کشانده و آنجا به بهانه توهین دختر به فردی دیگر، وی را بطرز هولناکی کتک میزند و با تهدید‌های خود فریاد‌های التماس آمیز دختر را با مشت و لگد‌های محکمتر پاسخ میدهد، ظرف چند ساعت جلوی میز دادستان می‌ایستد و درحالیکه دستهایش در دستبند عدالت فرو رفته، سر به زیر می‌اندازد و ابراز پشیمانی میکند.

اما ابراز پشیمانی پس از آنهمه وحشیگری، پس از تهیه فیلم با نیت قبلی، پس از انتشار فیلم در فضای مجازی و جریحه‌دار کردن وجدان بینندگان، پس از انتشار فیلم در رسانه‌های معاند و استفاده از آن برای ناامن جلوه دادن فضای اجتماعی ایران و دلسرد کردن مردم از موهبت امنیت آیا سودی دارد؟

اولین پیام برخورد موثر قوه قضاییه با عوامل ارتکاب جرم در فیلم کتک زدن دختر بی‌دفاع در سیرجان، خطاب به معاندان است؛ آن‌ها که با انتشار چنین فیلم‌هایی توسط عده‌ای مجرم، از بدست آوردن مستمسکی برای حمله به جامعه ایران سر ذوق می‌آیند. پیام قوه قضاییه به ایشان این است که تا ما هستیم، اجازه ظلم کردن به مظلوم بوسیله کسانی که احساس قدرت میکنند را نمیدهیم. مردم ایران به امنیتی که در پناه تلاش شبانه‌روزی فرزندانشان در مراجع امنیتی، انتظامی و البته مراجع قضایی دارند، افتخار میکنند و عده‌ای خودفروخته در آنسوی مرز‌ها نمیتوانند با نمایش این صحنه‌ها از آن‌ها علیه ملت ایران بهره‌برداری کنند. جرم و جنایت در همه جوامع هست؛ مهم اراده برخورد با مجرمان و دفاع از بزه‌دیدگان است که اقدام دستگاه قضا در برخورد با حادثه سیرجان بخوبی چنین موضوعی را نشان داد.

برخورد با عاملان فیلم کتک زدن دختر بی‌دفاع در سیرجان، پیام واضحی به افراد مستعد جرم دارد: اینجا همیشه چشمانی بیدار هستند که اوضاع را زیر نظر دارند و هنگامی که ظلمی آشکار بوقوع بپیوندد، در اولین فرصت، ظالم را به محکمه میکشند تا طعم عدالت را به او بچشانند.

محسن نیک‌ورز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان میگوید: "دستگاه قضایی کاملا مراقب اوضاع هست. این را همه کسانی که انگیزه و زمینه جرم دارند، بخوبی بدانند. بدانند که ما لحظه‌ای از آن‌ها غافل نیستیم و بدانند که ابراز پشیمانی از ارتکاب جرائمی اینچنین علیه شهروندان ایران اسلامی، از بار مسئولیت و کیفر ایشان نمی‌کاهد. "

دادگاه متهم در اولین فرصت برگزار میشود

مجتبی قدیمی، معاونت دادستان سیرجان و قاضی ویژه جرائم سایبری درباره پرونده قضایی این رخداد میگوید:تحقیقات درباره این پرونده هنوز کامل نشده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است. پس ازکامل شدن تحقیقات، کیفرخواست تنظیم میشود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود.

وی اضافه کرد: این پرونده از جنبه عمومی جرم به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
بردیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
4
می بایست پسر مجرم و تبهکار به همراه همدستش اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.راستی اگر کسی با خواهر یا دختر شما اینچنین می کرد چه می کردید؟پس بیائید با فرزندانمان دوست باشیم که گول آدم های شیاد و حیله گر را نخورند.از قوه قضائیه تقاضای اشد مجازات از جنبه عمومی جرم را داریم.
Sahand
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
4
پسره و رفیقش باید توی ملا عام سنگسار بشن تا عبرتی بشه برای بقیه
نادره
|
Germany
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
2
3
به نظر من هم دختره وهم پسره مقصرند ویک کاراحمقانه انجام دادند هردو بقدرکافی مجازات شدن دختره حسابی کتک خورد پسره هم حتما کتک کافی دربازداشت خورده دیگه لازم نیست انقدر مسئله را بزرگ کنند مردم هم لازم نیست انقدر فحش بنویسند انها بچه هستند وهردوادب شدن
فاطمه صابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
3
3
حد اقل 70ضربه شلاق برای هر دو پسر ...تا دیگه تا آخر عمرشون نخوان با ی دختر کل بندازنو بخوان اینجوری روی ی دخترو کم کنن
فاطمه صابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
5
هر قدرم دختره فحاشی کرده باید یا بلاکش میکرد یا کلا پیجشو عوض میکرد پس فقط عقده ی رو کم کنی داشته در هر صورت نباید ازشون بگذرید فیلمبردارم به اندازه اون مقصره و باید به اندازه اون مجازات شه خواهشا ازشون نگذرید
حسین عابدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
2
4
اشدمجااااااااااااازات
شلاق
کتک
زندانی
بد آزاد شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
3
آبروی ایران و قانون را به سخره گرفتند.
حداقل 2 سال زندان با همدستانش و پس از آن 5 سال تبعید به نقطه دور از اوباش گری اش در شهر شهید پرور سیرجان..
خاطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
5
باید اینقدر شکنجه بشن تا دفعه ی اخرش باشد یا اینکه یک ای دور بندازنش دختره هم مقصر است اون نباید با پسر در ارتباط باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین