کد خبر: ۵۶۷۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

چرا رییس بانک جهانی استعفا داد؟‌

رییس بانک جهانی، کیم یون کیم، در اول فوریه ۳ سال زودتر از پایان دوره ریاست قانونی‌اش (2022) از این سمت استعفا خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس بانک جهانی، کیم یون کیم، در اول فوریه استعفا خواهد داد که این بیش از ۳ سال زودتر از پایان دوره ریاست او در ۲۰۲۲ است. کیم اعلام کرد که او فورا به یک شرکت ملحق شده و بر روی افزایش زیرساخت‌ها در کشورهای درحال توسعه کار خواهد کرد.

انتظار می‌رود پس از این که کیم پست خود را ترک کرد، کریستالینا جورجیه‌وا، که مدیر اجرایی ارشد این بانک است، نقش رییس موقت را به عهده بگیرد.

کیم ۵۹ ساله، یک پزشک و وکیل سلامت عمومی است. او مخالف سیاست‌های دولت ترامپ در مورد تغییرات آب‌وهوایی بود و برای دوره اول و دوم توسط رییس‌جمهور سابق، باراک اوباما، نامزد شده بود. کیم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی سبز را مورد تشویق قرار داد و سرمایه‌گذاری در تامین نیرو به واسطه زغال‌سنگ را مورد حمایت قرار نداد، اما از رو در رویی عمومی با دولت ترامپ خودداری کرد.

۲ منبع آگاه از اقدام کیم و اعلام آن به هیات‌مدیره بانک جهانی، گفتند که او به خواست خود این بانک را ترک می‌کند وتحت فشار دولت ترامپ بیرون نشده است.

هرچند با توجه به این که ایالات‌متحده سهم بزرگی در رای‌های این بانک دارد، رییس‌جمهور ترامپ تاثیر زیادی بر انتخاب جایگزین او خواهد داشت. رییس این بانک ماموا یک آمریکایی بوده است که توسط دولت آمریکا انتخاب می‌شود.

بانک جهانی بدون ارائه جزئیات گفته است که کیم در نظر دارد به محض ترک این بانک به شرکتی ملحق شده که تمرکز آن افزایش سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال ظهور است.
مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین