کد خبر: ۵۶۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

دستگیری ۲۱ سارق از ۳۱قهوه خانه طی دو روز

رئیس پلیس پایتخت گفت: بالغ بر ۳۱ قهوه خانه که سارقان در آن فعالیت داشتند از سوی پلیس مورد بازرسی قرار گرفته که در مجموع ۲۱ سارق از داخل این قهوه‌خانه‌ها دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار حسینی رحیمی در اجرای ششمین مرحله از طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای این طرح که طی ۴۸ ساعت گذشته در تهران به اجرا درآمد ۱۹۳ نفر از مجرمان حرفه‌ای، باندی و محکومان فراری که در قالب ۴۶ باند اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه ۲۳ درصد از دستگیر شدگان معادل ۶۲ نفر از آنان اقدام به سرقت به عنف و زورگیری کرده بودند، گفت: تاکنون ۶۸۰ فقره سرقت و زورگیری از سوی این افراد کشف شده است که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم نیز ادامه دارد.

رحیمی از دستگیری ۳۴ نفر که در قالب ۱۰ باند اقدام به سرقت از مغازه و اماکن کرده بودند نیز خبر داد و ادامه داد: این افراد معادل ۱۸ درصد از کل دستگیر شدگان هستند و تا کنون به ۱۷۵ فقره سرقت از منزل و اماکن اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ۶۹ نفر از دستگیر شدگان که در ۱۶ باند فعالیت داشتند نیز اقدام به سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو کرده بودند که تا کنون شمار اعترافاتشان از ۳۳۴۰ فقره عبور کرده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در مجموع سارقان دستگیر شده تا کنون به ۲۳۷۵ فقره سرقت و جرم مختلف اعتراف کرده‌اند، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۱۲۶ نفر یعنی معادل ۶۴ درصد از دستگیر شدگان نیز دارای سوابق قبلی و دستگیری از بیش از دو بار به بالا هستند.

رئیس پلیس پایتخت از کشف محموله‌های کالای قاچاق نیز در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در مجموع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال از سوی قاچاقچیان کشف شده است که منجر به دستگیری ۱۷ قاچاقچی عمده شده است.

وی اضافه کرد: از جمله بیشترین اقلام کشف شده از این قاچاقچیان می‌توان به ۱۰ تن پوشاک قاچاق معادل ۱۵ هزار ثوب و ۶۵۰ رول پارچه قاچاق اشاره کرد.

رئیس پلیس پایتخت از کشف مقادیر قابل توجهی مواد محترقه نیز خبر داد و گفت:‌ همکاران من در پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری طرح‌های خود برای برخورد با قاچاق و خرید و فروش مواد محترقه را آغاز کرده و همین اخیرا نیز در بازرسی از چندین انبار ۱۵ تن مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق را کشف و ضبط کردند.

رحیمی به متخلفان و قاچاقچیان هشدار داد که پلیس به جد بر رفتار آنان نظارت کرده و در صورت عرضه هر گونه مواد محترقه در واحدهای صنفی با آن برخورد خواهد کرد.

وی درباره نظارت پلیس بر محل‌های تجمع سارقان نیز گفت: بالغ بر ۳۱ قهوه خانه که سارقان در آن فعالیت داشتند از سوی پلیس مورد بازرسی قرار گرفته که در مجموع ۲۱ سارق از داخل این قهوه‌خانه‌ها دستگیر شدند.

وی درباره سرقت تلفن‌های همراه نیز تصریح کرد:‌ با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه سرقت آن نیز افزایش پیدا کرد که البته با اقدامات انجام شده از سوی پلیس ضریب رشد و افزایش این سرقت‌ها متوقف شده و موارد مختلفی نیز کشف و ضبط شده است. به طوریکه در یک مورد باندی که اعضای آن اقدام به سرقت ۴۶۰ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین