کد خبر: ۵۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

درحالی که نرخ خرید دلار از سوی بانک‌ها روندی کاهشی را طی می‌کند و بازار ارز ثبات نسبی خود را حفظ کرده است، شدت رشد قیمت در بازار طلا نیز کاسته شده و انتظار کاهش قیمت در آینده بیشتر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (چهارشنبه) به سه میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۴۳ هزار و ۵۰۵ تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۵ دلار رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد که گرچه قیمت‌ها در بازار امروز هم روند افزایشی داشته است، اما شدت رشد آن کاسته شده و انتظار کاهش قیمت در آینده بیشتر شده است. ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند و شدت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا بسیار کمتر از روزهای گذشته بوده و نشان می‌دهد که دولت نه تنها بازار سکه و طلا را رها نکرده بلکه در حال کنترل آن است.

وی ادامه داد: رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا متاثر از نرخ‌های جهانی و نرخ دلار و سایر ارزها در بازار داخلی است که به نظر می‌رسد در آینده مجددا کاهش قیمت‌ها را مشاهده خواهیم کرد. محمدولی ابراز امیدواری کرد که دولت در کنترل بازار سکه و طلا موفق شود و مردم بتوانند در ماه‌های پایانی سال نسبت به خرید طلا در بازار با خیال راحت اقدام کنند.

ارز مسافرتی ۱۳۰۰۰ تومان

اما امروز قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۱۶ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست سال جاری از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، روز گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۱ تومان بود که بانک‌ها امروز (۱۹ دی) نرخ خرید دلار را اندکی کاهش داده و به ۱۰ هزار و ۷۸۲ تومان رساندند.

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز با کاهش همراه بود، به طوری‌که قیمت خرید هر یورو در روز گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۸ تومان بود و امروز به ۱۲ هزار و ۳۵۵ تومان رسیده است.

بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز با کاهش نسبت به روز گذشته ۱۳ هزار و ۷۳۸ تومان خریدند.

شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان همچنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند.

نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل نیز امروز ۱۲ هزار و ۷۱۶ تومان است که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، امروز هر لیر ترکیه ۲۰۵۰ تومان، درهم امارات ۳۱۰۰ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار تومان بوده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین