کد خبر: ۵۶۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

وزیر کشور: 80 درصد فرمانداران از کارکنان وزارت کشور هستند

وزیر کشور بابیان اینکه بیشترین مشمولان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت کشور است گفت: 80 درصد فرمانداران از کارکنان وزارت کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی امشب در مراسم تکریم استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید خراسان رضوی که در ساختمان برج سفید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به مصوبه مجلس شاید بیشترین تعداد مدیران ارشد که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شدند در وزارت کشور وجود داشتند.

وزیر کشور ادامه داد: ۱۶ استاندار و دو معاون بنده و تعداد زیادی معاون استاندار و فرماندار مشمول این قانون شدند اما با کادر سازی خوبی که این چند سال در وزارت کشور انجام شد توانستیم تمام نیروها را از داخل وزارت کشور جایگزین کنیم.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد فرمانداران از کارکنان داخل وزارت کشور هستند که قبلا بر عکس بود، یک لیست ۴۵ نفری از مشمولان این قانون در وزارت کشور را رییس‌جمهور دادند و ما توانستیم در کوتاه‌ترین مدت جایگزینی ها را انجام دهیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اکثر این استانداران جدید از معاونان استانداران انتخاب شدند و جایگزین این معاونان از فرمانداران استفاده شد و به جای فرمانداران توصیه کردم از بخشداران باید استفاده شود و بخشداران جدید را از دهیاران انتخاب کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر چندین استاندار، وزیر و معاون رییس‌جمهور و معاون وزیر هستند، اضافه کرد: وزارت کشور انصافا جایگاه تربیت مدیر در سطح کلان و ملی است، استانداران با جنبه‌های گوناگون مدیریتی و موضوعاتی روبه‌رو می‌شوند که به آن‌ها قدرت تحلیل بالا و بررسی می‌دهد، ما در وزارت کشور در این چند سال با همه توطئه‌ها و هجمه‌های امنیتی که در داخل و از خارج داشته‌ایم به لطف خدا و با محوریت شورای امنیت ملی مشکلی نداریم.

وی ضمن اشاره به دوران استانداری علیرضا رشیدیان و نظرات دیگران در خصوص به‌کارگیری وی در استان کوچک‌تر تصریح کرد: با وجود اینکه رشیدیان از بدنه وزارت کشور نبود، به سرعت با تجربه کلان مدیریتی به حوزه کاری خود اشراف پیدا کرد و گزارش کار وی کارنامه درخشانی است.

رحمانی‌فضلی از انتصاب استاندار سابق کرمان یاد کرد و توضیح داد: علیرضا رزم‌حسینی هم کار وزارت کشوری نکرده بود اما فردی توسعه‌گرا و بسیار فعال در زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصادی بود.

وزیر کشور با اشاره به موافقت‌نامه‌های امضا شده توسط رزم‌‌حسینی تاکید کرد: وی در استان کرمان فضای سیاسی را با انرژی‌های سرمایه‌ای، اقتصادی و توسعه‌ای تلفیق کرد و امیدوارم استاندار جدید خراسان رضوی بتواند در این استان هم منشا خیر باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن در دی ماه سال گذشته برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی بیان کرد: در کنار آن برخی مطالبات صنفی را هم داشتیم، همان اتفاقی که بیش از یک ماه است در فرانسه می‌بینیم و رسانه‌های آن سکوت کرده‌اند اما به کوچکترین اتفاق در ایران واکنش نشان می‌دهند.

رحمانی‌فضلی حربه دشمنان در شرایط جدید را تحریم ذکر کرد و ادامه داد: ما تحریم را تجربه کرده‌ایم، از تحریم استقبال نمی‌کنیم و با صدای بلند اعلام کرده‌ایم که با همه روش‌های قانونی و بین‌المللی حقوق مردم را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: فکر می‌کردند با تحریم‌های 13 آبان و تنش‌های ایجاد شده در کشور، فضای ایران به هم بریزد اما دیدند که 13 آبان را با شکوه‌تر از هر سال داشتیم و همه فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

به گزارش فارس، وی وظیفه اصلی را کسب رضایت‌مندی مردم دانست و ادامه داد: مردم مطالبات انباشت شده دارند و با وجود محدودیت منابع کار سخت می‌شود، اما مهم این است که ما با مردم ارتباط داشته باشیم و در کنار آن‌ها باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین