کد خبر: ۵۶۷۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
سفر پمپئو به خاورمیانه نوعی "تک‌نوازی" بود

آشوب در سیاست‌ خارجی آمریکا

بی‌اعتمادی دیپلمات‌ها به دولت ترامپ از زمان کناره‌گیری "رکس تیلرسون" وزیر خارجه سابق امریکا از مقام خود آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه "فارین پالسی" در مقاله‌ای با اشاره به سفر اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا به خاورمیانه اشاره می‌کند در طول دو سال گذشته بسیاری از پست‌های وزارت خارجه امریکا و مناصب آن خالی مانده‌اند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه می‌نویسد:"از 9 کشوری که پمپئو از آن بازدید کرده پنج کشور فاقد سفیر از سوی امریکا هستند. بسیاری از مناصب وزارت خارجه امریکا خالی مانده‌اند. وزارت خارجه امریکا شاهد فقدان دیپلمات‌های حرفه‌ای است. این موضوع باعث می‌شود تا سیاست امریکا در منطقه دچار اخلال شود و دولت ترامپ نتواند با سخت‌ترین چالش‌ها در سیاست خارجی به درستی مواجه شود."

هرج و مرج در سیاست‌ خارجی آمریکا

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "موضوع مهم دیگر سیاست‌های متناقض ترامپ در مورد دوستان و دشمنان امریکا در منطقه است. اکنون دولت ترامپ به دلیل تعطیلی بسیاری از دیپلمات‌های سطح پایین و کارکنان سفارت را در مناصب مهم وزارت خارجه قرار داده است. این‌ها همگی نشان دهنده اخلال در سیاست‌گذاری خارجی امریکا هستند. پمپئو از 7 تا 15 ژانویه به اردن، عراق، مصر، بحرین، امارت، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت سفر می‌کند. اردن، مصر، امارات، قطر و عربستان سعودی اما هنوز هیچ سفیری از امریکا ندارند". 

این نشریه می‌نویسد بی‌اعتمادی دیپلمات‌ها به دولت ترامپ از زمان کناره‌گیری "رکس تیلرسون" وزیر خارجه سابق امریکا از مقام خود آغاز شد. 

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "بولتون و پمپئو هر دو در سفرهای خاورمیانه‌ای خود در تلاش هستند تا این موضوع را انکار کنند که هرج و مرج ناکارآمدی در سیاستگذاری وجود دارد و اصرار دارند که نشان دهند رییس‌جمهوری امریکا در مورد سیاست در قبال سوریه با آنان هماهنگ هستند. آنان متوجه نگرانی متحدان منطقه‌ای امریکا درباره فرمان خروج نیروها از سوریه هستند در نتیجه درصدد اطمینان دادن به متحدان برآمده‌اند".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین